Examenskalas.

Efter att ha planerat och lagat mat i en hel vecka var det äntligen lördag och äntligen dags för examenskalas! Kalaset hade vi hemma hos mamma och pappa och vi serverade maten i köket.
 
Jag hade bakat ansjovispajer och ost- och skinkapajer.
 
Beställt brytbröd.
 
Gjort hemgjord potatissallad.
 
Stekt 4,5 kilo kycklingfilé.
 
Och inhandlat både ostar, sallad och korv med bröd. Det är alltid enklast med plockmat så att det finns något som alla tycker om. Dock tror jag att det hade varit lättare att förbereda en enda stor rätt. Kanske till nästa gång!
 
Vi hade dukat upp i mammas och pappas vardagsrum. Temat var "färgglatt kalas" och vi hade pyntat med turkosa servetter och rosaprickiga sugrör.
 
Bröderna Lars och Dan var stiliga.
 
Pappa höll ett gulligt tal om hur stolt han var över mig och Dan.
 
Det hurrades för mig och Dan som äntligen tagit examen. PJUH, alltså.
 
Sedan var det dags för efterrätt.
 
Mormor hade bakat chokladkakor som serverades till glass och bär.
 
Under efterrätten höll Sös ett mycket fint tal också. "Inse att du är bäst" sa hon. Fina Sös.
 
Kusin Therese var också med såklart. Såhär snygg var hon! <3
 
Så minglade vi vidare och drack alldeles för mycket baileys.
 
Plötsligt blev det sent och det var dags för alla gäster att åka hem.
 
Lillebror bytte om till den här fina tröjan som Sös köpt till honom på Rhodos.
 
Och klockan fem på morgonen gick vi hem i ösregn. En mycket fin kväll och ett perfekt avslut på min utbildning. Nu skall jag läsa ett halvår till för att ta en dubbel kandidatexamen. Hur det går får vi väl se. Spännande skall det bli i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0