Årets första picknick.

I fredags hörde Markus av sig och frågade om jag och Dan ville grilla eftersom det var så härligt väder, och det ville vi såklart. Men istället för att grilla hemma hos någon bestämde vi oss för att picknicka. Så vi samlade ihop lite dricka, det vi ville grilla, två styck en gångsgrillar och filtar och begav oss därefter ut på en liten gröning bakom mitt och Dans bostadsområde.
 
Jag hade tagit fram en bit fläskfilé som jag och Dan egentligen skulle lagat hemma och tog med. Detta var så sjukt dumt, den blev såklart aldrig klar. Som tur var hade Dan köpt extra korvar, potatissallad och champinjoner, så jag fick lite mat ändå.
 
Markus och Micke var smarta och hade med sig hamburgare.
 
Gott!
 
Det var mysigt med årets första picknick fast att det blev mörkt och kallt klockan 20.
 
Efter att vi sjungit med till gamla låtar och vilat magen lite så tyckte vi att det helt enkelt blev för kallt.
 
Så vi traskade in till mig och Dan istället för att sätta oss på vår balkong. Men det var första gången vi hängde där för denna våren också, så det blev inte en jättestor nedgradering.
 
Vid den här tiden hade både Carro och Sös anlänt!
 
När klockan var 23 började det dock bli lite kallt så då gick vi in i vår lägenhet och somliga började dra sig hemåt. En mycket fin vecka på både våren och helgen kan jag meddela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0