Påskhelgen 2011-2014.

 
 
 
Jag tänkte att vi skulle kika på hur vår min påskhelg har sett ut genom åren! Jag tycker om påsken. Egentligen tycker jag om alla högtider så påsken är ju inte särskilt annorlunda. Men den är mysig och vårig och jag älskar maten. År 2011 såg den ut såhär! Ida var nere från Borås och på långfredagen hade vi picknick i Sös nyköpta lägenhet i Malmö, vi dansade i hennes kök och pratade om gamla minnen. På påskafton var vi först i stadsparken med Dans brorsfamij och var därefter på påskmiddag hos mamma och pappa.
 
År 2012 var vi hemma hos mamma och pappa på påskmiddag som vi alltid är på påskafton. Jag såg ut såhär, hade kort hår och en blus som jag måste ta och leta upp i min garderob igen. Sös hade påskpyntat håret med fjärdrar och allt. Mysig helg!
 
År 2013 hade vi ett lite mer otraditionellt påskfirande med oxfilé och baconinrullade bönor istället för vanlig påskmat. Men påskafton firades som vanligt hemma hos mamma och pappa med påskägg och på kvällen kom även Micke förbi.
 
Förra året, År 2014, fyllde pappa 55 på långfredagen vilket firades med släktkalas, på påskafton hade Carl och hans band spelning och på påskdagen var vi hemma hos Ola och Angelica och grillade och gömde påskägg. Så himla fin påskhelg! Jag hade till och med gjort eget påskris som var mycket finare än det jag gjorde i år.
 
Ikväll skall vi på påskfest hos Desirée och hur jag kommer se ut ikväll får ni se i ett annat inlägg. Ha nu en riktigt bra påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0