Washington DC: Onsdag.

Så är det dags för oss att gå igenom den sista dagen i USA, det vill säga onsdagen i Washington DC. Oh, vad jag saknar det ändå. Det var på något sätt en väldigt melankolisk tid för mig och Dan och det var roligt att kunna sätta lite extra ljus på tillvaron. Vi är otroligt nöjda med vår resa och hoppas att vi åker tillbaka snart, snart igen.

Vi började onsdagen i Washington med att packa och checka ut. Dock gick inte vårt plan förrän lite senare på dagen och jag och Dan hade ganska mycket som vi ville göra innan vi åkte hem. Vi checkade därför in vårt bagage på hotellet och började traska ner mot centrum.

Jag tyckte verkligen väldigt mycket om Washington. Det var så rent, ljust och fräscht på något sätt.

Jag och Dan hade bestämt oss för att besöka Madame Tussauds. Jag har aldrig varit där tidigare, men har alltid velat gå dit så nu passade vi på. Dessutom hade de gjort alla USA:s presidenter i vaxdockor, och det fick man ju inte missa!

Vid ingången stod Marilyn och hälsade oss välkomna.

Hej på dig!

Dan var så nöjd här för att han var längre än den här mannen (kommer icke ihåg vem det skulle föreställa..).

Vi tog bilder med Abraham Lincoln.

Winston Churchill.

Franklin D. Roosevelt.

Vid varje vaxgubbe fanns en sådan här informatonsblad om personen. Det började alltid med ett av personens citat vilket var fint.

Harry S. Truman.

Jag fastnade som vanligt vid Martin Luther King och ville stå där och läsa i en miljon år. Dan fick dra mig vidare.

Richard Nixon.

The Kennedys!

Hillary och Bill Clinton.

Och så hamnade vi tillslut i Vita Huset tillsammans med the Obamas.

The oval office.

Sedan gick vi in i en ny kategori och lämnade de historiska människorna. Man kunde läsa lite om självaste Madame Tussauds också.

Så kikade vi istället på filmstjärnor och artister. Såsom Samuel L Jackson.

Angelina Jolie och Brad Pitt.

Det fanns ganska mycket att kika på.

Taylor Swift.

Jag hängde med Sandra Bullock.

Michael Jackson.

Aretha Franklin.

Självaste Oprah!

Och så avslutade vi med Captain America.

När vi var klara på Madame Tussauds åt vi lunch och sprang några ärenden. Vi skulle köpa lite presenter till våra nära kära innan vi åkte hem. Klockan 19 tog vi flyget hem igen och så var denna underbara semestern slut. Det är definitivt den bästa resan jag någonsin har gjort.