Washington DC: Söndag.

Söndagen i Washington DC var det sååå himla varmt, men jag och Dan hade bestämt oss för att gå på Washington National Zoo Park. Så det gjorde vi! Något av det bästa med Washington är att alla muséer och även zoo:et har gratis inträde.
 
Vi svettades som tusan och orkade inte kika på alla djuren. Men en del hann vi med såsom elefanter och bisonoxe!
 
Men favoriten var ändå pandorna! Alltså, hur gulligt att den äter med händerna?! <3
 
När vi hade gullat klart oss i pandahuset gick vi vidare ut i den otroligt fuktiga värmen. Vi försökte hålla oss inne i alla små hus med fåglar, smådjur och så vidare, där fanns det nämligen AC.
 
Hej söta små fåglar!
 
Ett rådjur gick löst i zooet och betade.
 
Flamingos.
 
En struts.
 
Den här lilla sandräven var ungefär det sötaste jag sett någonsin.
 
Surikater!
 
Till och med ekorrar fick vi se. Den här lilla var jättetörstig och letade vatten i värmen.
 
En styck lejon som var helt för långt borta för mitt objektiv.
 
Så hamnade vi i det lilla huset med alla fiskar och kikade på rockor och pirayor.
 
Typ helt sjukt gigantiska pirayor.
 
Och när jag och Dan nästan hade smält bort och var helt genomsvettiga tackade vi zoo:et för oss och tog en taxi hem till hotellet igen.
 
Några timmar senare var vi nyduschade och redo för att ta oss ann kvällen!
 
Vi gick från One Washington Circle (där vårt hotell låg) och cirka 20 minuter upp till en väg där det låg lite mer restauranger.
 
 
Dan hade nämligen letat upp en Etiopisk restaurang som skulle ha supergod mat! Keren Restaurant hette den och låg på Florida Avenue.
 
Danis!
 
Så beställde vi in en "Keren Special" med mediumkryddad kycklingröra och fick detta spännande! Det var alldeles lagom att dela på två personer och väldigt spännande att smaka. Jag kan tycka att brödet var lite mjukt och kanske lite surt (tänk er som en pannkaka gjord på surdeg). Annars var allt jättegott och väldigt prisvärt. Efter middagen var jag och Dan trötta så vi gick hem och lyckades fånga True Detective på TV. Bra söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0