500 days of Summer: quotes.

Som ni vet är 500 days of Summer min absoluta favoritfilm. Jag älskar den och har sett den ungefär en miljon gånger och kan därför nästan varje replik i filmen. Filmen handlar om Tom som träffar Summer och nästan blir blixtförälskad i henne och tror direkt att hon är hans stora kärlek. Summer däremot, tror inte direkt på kärleken och är lite mer velig än Tom. De är väldigt tydliga från början av filmen att den kanske inte kommer att sluta helt som man vill. Berättarrösten säger därmed "This is a story of boy meets girl, but you should know upfront, this is not a love story.".
 
Eftersom jag älskar den så otroligt mycket, har jag samlat på mig något som jag tycker är filmens mest genialiska citat. Om ni inte vill ha några spoilers så bör ni nog inte läsa detta inlägg! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0