Star Wars VII: The Force Awakens

I onsdags var det den stora dagen! Nämligen dagen när den sjunde filmen av Star Wars skulle ha premiär. Jag taggade som 17 med Star Wars-tröja och allt på jobbet.
 
När klockan slog 17 begav jag mig ner till Gustav Adolfs torg och mötte upp Dan, Niclas och Philip som skulle vara mitt biosällskap. Vi började med att äta middag på Subway.
 
Pepp, pepp!
 
Subway taggade också inför premiären med Star Wars-muggar. Jag fick den här med Chewbacca av Niclas, hur fin present?
 
När vi ätit upp traskade vi vidare till biosalongen, vi skulle se den på Studentgatan.
 
Mitt glada biosällskap!
 
Pepparrrrr.
 
 Utanför biosalongen stod olika karaktärer från filmen som man kunde bli fotograferad med om man ville.
 
Och det ville jag och Philip såklart! Så nöjd. 
 
Innan filmen började ställde personalen tre frågor om de olika karaktärerna, och de som fick chansen att svara kunde vinna en Star Wars-poster. Jag vann ingen, men å andra sidan räkte jag inte upp handen heller så man får ju skylla sig själv.

Så, vad tyckte jag nu om filmen? Jag tyckte att den var jättebra. Alla teorier jag hade om filmens handling var helt fel, vilket var ganska skönt och samtidigt spännande. Jag älskar också att det är så många karaktärer från de gamla filmerna som är med, annars hade det inte alls känts som en typisk Star Wars-film. Jag är nöjd med andra ord och jag rekommenderar den verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0