Ytterligare serietips.

Jag har börjat titta på två nya serier som jag såklart måste, måste, måste tipsa om!
 
The mysteries of Laura: Handlar om Laura som är detektiv i NYPD, har två tvillingsöner och jobbar ihop med sin exman som var otrogen mot henne. Den här serien blandar humor och mord, vilket nästan är den enda sortens "detektivserier" som jag kan se annars drömmer jag massvis med mardrömmar. Så verkligen ett tips till dem som tycker det är spännande med mordgåtor men behöver något lite lättare att smälta! Går bland annat på Kanal 5.
 
Marvel's Agent Carter: Marvel's nya serie om Agent Carter är en fortsättning på den första Captain America-filmen fast med fokus på den kvinnliga agenten Peggy Carter istället. Jag tycker om den här serien så himla mycket! Vi får följa hur Agent Carter vägrar bli ett offer för 40-talets kvinnosyn och går emot alla samhällets regler på hur en kvinna skall bete sig i arbetslivet. När Howard Stark blir misstänkt för förräderi går hon under-cover för att hjälpa honom och kanske även rädda världen. Spännande och intressant! Dödsfina kläder dessutom. Se, se, se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0