Sölvesborg: Lördag.

I fredagskväll anlände jag till Sölvesborg. Men eftersom vi bara lämnade av mina saker hos min morbror och sedan åkte direkt till en grillkväll så råkade jag glömde min kamera och har därför inga bilder att visa er från den kvällen. Därför tycker jag att vi hoppar direkt till lördagen! Här är mitt rum för helgen förresten. Otroligt mysigt.
 
Lördagen började med att jag och Pia gick en morgonrunda på 6 kilometer. Vi gick nerom hamnen och över bron. Det var jättevarmt och härligt.
 
Därefter var det dags för frukost! Jag åt två mackor med ett perfekt kokt ägg till.
 
Därefter svidade vi om för stranden! Det skulle ju nämligen bli 29 grader varmt den dagen och då måste man hänga på stranden.
 
Sagt och gjort! Vi åkte ner till Hällevik tillsammans med kusin Tesse, Suss och min moster och hennes väninna.
 
Jag har köpt en ny klassiker som fick följa med mig till stranden. Jag har dock inte börjat läsa den än då jag först vill läsa klart "Egenmäktigt förfarande" av Lena Andersson.
 
När vi kom hem gjorde vi oss i ordning och bytte om till middagskläder.
 
Sedan var det dags att laga mat!
 
Och pausa lite i värmen.
 
Dan kom upp till Sölvesborg på lördagkvällen vilket jag var glad över.
 
Jag och Pia korkade upp rosévinet.
 
Och så var det dags att äta! Lövbiffgryta med parmesanost, nypotatis och sallad. Gott!
 
Sedan gjorde Pia piggelindrinkar och vi spelade "Ryktet går".
 
Och sedan var tanken att vi skulle gå ner till stan en sväng, men vi satt kvar på terassen och pratade tills klockan blev ett och det var dags att sova. Bästa lördagen på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0