Midsommarafton 2015.

Jag tycker att vi låtsas som att det inte alls har gått tre dagar utan att jag har bloggat och kikar istället på hur min midsommarafton såg ut! Jag tycker den var så himla idyllisk och fin. Klockan 15.00 anlände jag, Sös, Carro och Dan i Kågeröd hemma hos Sara och Ivan. De serverade somriga fördrinkar när vi kom innanför dörren, tack tack.
 
Sarah H var somrig och vacker!
 
Dan också i ny skjorta!
 
Jag hade plockat en hel åker av blommor som jag hade med mig till kransknytandet.
 
Marica och hennes dotter Elise samt Alexandra och hennes dotter Luna lekte lite på golvet.
 
Sös hjälpte till med förberedelserna!
 
Vackra Neja är gravid med en liten pojke!! Så himla fint och roligt <3
 
Nejas midsommarfrisyr var dessutom alldeles fantastisk. Hon är så duktig på att göra det där lilla extra!
 
Marica och Elise!
 
När vi hade hälsat på alla så var det dags att knyta lite kransar.
 
Carro och Sarah H!
 
Neja var snäll och gjorde min midsommarkrans, eftersom hon är så duktig på sådant! Den blev mycket fin.
 
Jag, Neja och Rebbe!
 
Därefter var det dags för middag och vi traskade ut i tältet som Sara och Ivan hade satt upp i sin trädgård. Vädret var faktiskt över förväntan och det regnade inte särskilt mycket.
 
Inne i tältet hade Sara och Ivan gjort det så otroligt fint och midsomrigt med björkris och blommor! Supermysigt.
 
Vi var ganska många på festen, runt 20 styck, vilket var superkul! Ju fler desto bättre.
 
Robin och Neja!
 
Maten dukades fram och vi hade en riktig midsommarbuffé! Vi hade knytkalas och alla hade hjälpt till att laga/baka/köpa något. Supergott!
 
Hur mysigt?
 
Vår fina värd Sara!
 
Jag gjorde en midsommarkrans till Sara. Den var kanske inte lika fin som den Neja gjorde till mig, men jag gjorde i alla fall mitt bästa!
 
Lina var också somrig och fin!
 
Så var det dags att äta!
 
Och sjunga snapsvisor.
 
Och äta lite till. Äääälskar högtidsmat! Tröttnar aldrig.
 
Efter ett tag blev det till och med så varmt att vi fick öppna in till tältet. Äntligen lite sommarväder!
 
Dessa fina personer. Vad skulle jag gjort utan dem? <3
 
Efter maten så spelade vi lite kubb.
 
Och sjöng ännu fler snapsvisor.
 
Julia var lika söt som vanligt!
 
Och så åt vi såklart jordgubbar med glass och grädde.
 
Så blev det kväll och vi hängde i tältet och sjöng till Thomas Ledin tills det blev alldeles för kallt. Klockan halv två var vi helt slut och somnade på vår luftmadrass. Ett stort tack till Sara och Ivan som anordnade en så otroligt fin midsommarfest! Det var verkligen en helt perfekt midsommarafton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0