Mosaik, Paddy's och kvalitetstid.

I fredags efter jobbet åkte jag direkt hem till Sös för att lämna lite saker och därefter var det dags att bege sig ner till stan i Malmö där jag skulle träffa Sarah H och Caroline. Jag hörde av mig till dem samma dag och sa "Hej! Jag måste, måste, måste få hänga med er idag annars går jag sönder." och de svarade att såklart vi skall det. Det var superduper varmt och jag var inte ett dugg somrigt klädd.
 
På stortorget hängde alla på uteserveringarna, vilket fick det att äntligen kännas som Juni.
 
Så hittade jag mitt sällskap som hade lyckats få tag på ett bord på Mosaiks uteservering. Woho!
 
Mosaik är vårt favoritställe som ni vet. Till middag beställde jag friterade bläckfiskringar, quiche fromage och pitaka. Mycket gott!
 
Två glada kompisar!
 
När vi hade druckit cirka tre glas vin och ätit oss mätta var det dags att gå vidare. Vi hamnade tillslut på Paddy's.
 
Vi var tydligen mycket taggade på att det var fredag.
 
Vi ville dricka lite drinkar och jag visste inte alls vad jag var sugen på. "Gör något sött" sa jag till bartendern, så han gjorde en gul drink som matchade min tröja. Tackar, tackar.
 
Så pratade vi världsproblem och tittade på folk. Fredagsunderhållning när den är som bäst!
 
Tillslut tittade Sös också förbi.
 
Och min kamera vandrade tydligen runt medan jag var på toaletten.
 
Carro var extra stolt för hon hade vunnit grillbestick tidigare under dagen. Hon som inte ens har någon grill, eller trädgård för den delen.
 
När klockan var cirka halv ett gick vi vidare till Fagans en kort stund innan vi tyckte att det var dags att gå hem. En bra impulsiv fredagkväll med tre bra personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0