Lördag, Amanda och Kvarteret Åkern.

I lördags gjorde jag och Dan oss fina för att sedan ta en stadsbuss bort till Södervärn. Vi skulle fira att Amanda hade fyllt 27 år!
 
Väl hos Amanda bjöds det på festliga fördrinkar!
 
Hade längtat efter dessa så himla mycket och inte träffat dem på jättelänge i och med all flyttstress.
 
Födelsedagsbarnet!
 
Så öppnade Amanda presenter och vi umgicks lite innan det var dags att bege oss vidare ut för att äta.
 
Mot Nobelvägen.
 
Och Kvarteret Åkern!
 
Vi hade bokat bord och beställt kockens val som bestod av fyra rätter.
 
Amanda!
 
Desirée!
 
Och så kom första rätten. Jag har absolut ingen aning vad alla rätter var för något, men skall försöka förklara så gott jag kan. Det här var något med stekt vitkål. Gott var det i alla fall.
 
Rätt nummer 2 var rödbetor, vitlökssås och krossade nötter.
 
Rätt nummer 3 var som en fin pyttipanna, alltså kött, potatis, lök och något slags persiljesmör.
 
Efterrätt var chokladmousse, grädde och krossade nötter. Gott!
 
Så sjöng vi för födelsedagsbarnet!
 
Och när klockan var halv tolv så gick vissa vidare medan jag och Dan traskade hemåt. Fin lördagkväll! 

Kommentarer
Postat av: Amanda

❤❤❤

2015-11-17 @ 12:47:20
Postat av: Jaana

Så fint!

2015-11-20 @ 00:09:06

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0