Lördagslista.

 
 Tre saker du vill ha varje dag:

Mat, ovillkorlig kärlek och sömn.

 

Tre saker du tycker om att äta:

All sorts potatis (potatisgratäng, potatismos, hasselbackspotatis..), sushi och mango. Dösvårt att välja tre saker bara? Jag tycker ju om att äta det mesta.

 

 

Tre saker som är bra med hösten:

Att löven är orangea och röda, att man kan gosa in sig i stickade tröjor och morgontofflor, Halloween.

 

Tre saker du gillar just nu:

Att vi precis flyttat till Malmö och allt är nytt och fräscht och spännande. Mitt jobb. Att jag ikväll skall få klä upp mig och låtsas som jag är någon helt annan.

 

 
Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö:
Vatten, en kniv och rep.

 

Tre saker du gör varje dag:

Borstar tänderna, äter och pussar på Dan.

 

Tre saker du tänker varje dag:

"Måste äta frukost nu", "Vad skall jag äta till middag ikväll?" och "Tänk om jag vore en enhörning!". Okej, kanske inte den sista. Men svårt ju! Känns som hela mitt liv kretsar kring mat och middagsrutiner.

 

Tre saker du vill bli bättre på:

Jag vill bli bättre på att städa, jag vill vara mer allmänbildad och vara bättre på att argumentera för mina åsikter så att jag inte blir överkörd av människor som inte alls håller med mig.

 

 
Lista helt skonigslöst snodd från Egoina!

Kommentarer
Postat av: Allan

Hej! Jag ser att du vill bli bättre på att argumentera. Ett litet tips: Tänk i förväg efter vilka motargument som kan finnas mot din åsikt och hur du kan bemöta dessa. I ett argumenterande tal kan dessa tas upp exempelvis så här: Mot det jag sagt kan man invända att [motargument]. Jag vill då säga att [hur du bemöter dessa].

Kom också ihåg att argumentation, liksom god reklam, handlar om att övertyga - inte övertala.

Lycka till!

2015-11-07 @ 12:38:38
Postat av: Regina

Hihi <3

2015-11-13 @ 10:47:57
URL: http://egoinas.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0