Två nya böcker: Pojkarna och Att föda ett barn.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för alla mobilbilder och övriga bilder med dåligt ljus med mera. Vi har ju flyttkaos här hemma och det finns nästan inte en enda ledig yta för mig att fotografera på. Dessa bilder har jag därför tagit på golvet? Roligt! Men i vilket fall som helst, jag har köpt två nya böcker!
 
Kristina Sandbergs triologi har varit något hypad på sistone och jag har varit väldigt nyfiken på hur den är. Men eftersom jag har hört lite blandade recensioner så började jag med att köpa den första boken i serien. "Att föda ett barn" handlar om tjugoåriga Maj som är nygift och gravid på 1930-talet. Maj vill vara en god fru och mamma, men samtidigt finns det en längtan efter att få ta plats och en tanke att det skall finnas något mer till livet än just detta. Skall bli spännande att läsa!
 
Men den boken som jag skall börja med och har längtat allra mest efter är ändå Pojkarna av Jessica Schiefauer. Efter att ha läst den HÄR recensionen av Sandra Beijer var jag tvungen att köpa den. Den verkar ju så otroligt bra. "Pojkarna" handlar om de tre tjejkompisarna Kim, Bella och Momo som på dagarna få utså killars kränkningar, men på nätterna dricker de nektar från en speciell blomma och blir förvandlade till pojkar. Plötsligt får de uppleva friheten i en annan kropp och tillsammans dras de in i en värld som blir allt vildare och farligare.
 
Min torsdagkväll är räddad och nu har jag ännu en anledning till att inte flyttpacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0