En tjugo frågor lång fredagslista.

 

1. Var är din mobiltelefon?
Just precis nu ligger den på laddning inte alltför långt ifrån mig.

2. Var är din andra hälft?
Tycker faktiskt inte att jag har en andra hälft. Jag har jobbat väldigt hårt med att vara min egen. Hel och allt.

3. Ditt hår?
Det är väldigt långt just nu. Långt och rakt. Min lugg är nyklippt i alla fall! YEY.

4. Ditt humör?
FREDAGSPEPPAD!!

5. Din dagsplan?
Idag skall jag och Dan ha fredagsmys hemma. Vi skall äta tacos och titta på Idol. Jag brukar variera mina fredagkvällar en del. Ibland tycker jag om att äta ute med vänner, ibland går vi ut och dansar och ibland är jag bara hemma med finaste Dan och vilar ut efter en arbetsvecka. Det är ganska fint tycker jag. För hårt insatta rutiner kan ta död på alldeles för mycket.

 

 
6. Ditt livsmål?
Att vara lycklig. Att lyssna på mig själv. Bara göra saker för att jag vill och mår bra, inte för att det förväntas av mig. Sedan skall jag skriva min himla bok också.
 
7. Din hobby?
Jag älskar att skriva. Jag tycker det är kul att fotografera också, men har inte riktigt tålamodet till att lära mig alla tusen inställningar och sådär. Löpning är ju också min hobby förresten!
 
8. Din skräck?
Att vakna upp när jag är 50 och inse att mitt liv inte alls är som jag vill ha det.
 
9. Var vill du vara om sex år?
Om sex år är jag 31 år gammal. Om man får önska så hoppas jag att jag bor någonstans där jag trivs och har ett arbetsliv som jag älskar. Sedan hade det varit ganska kul att vara gift och kanske ha ett barn?
 
10. Var var du igår kväll?
Jag satt hemma och tittade på serien Vänner hela kvällen ungefär. Jag och Dan åt majskolvar till middag vilket är en av mina favorithöstmiddagar.
 
11. Vad är du inte?
Hemma. Är när detta publiceras (inlägget är tidsinställt) på jobbet.
 
 
12. En sak du önskar dig?
Att helgen kommer att gå långsamt och att jag kommer behålla min fredagspepp resten av dagen.
 
13. Var växte du upp?
I Löddeköpinge. Born and raised. Ska bli spännande att bo i Malmö nu, storstad och allt ju.
 
14. Din dator?
Har en macbook air och fullkomligt älskar den. Det bästa jag någonsin köpt ungefär.
 
15. Ditt/dina husdjur?
Har två styck norska skogkatter. Nima och Isa <3
 
 
16. Saknar du någon?
Vänner som man träffar alldeles för sällan :(
 
17. Din bil?
Har ingen. Men har en superfin röd Monarkcykel som jag älskar.
 
18. Favoritaffär?
Just nu är MQ min absoluta favorit. Det känns som allt jag har på mig kommer därifrån nu för tiden. Tycker att de har så många användbara saker, till fint som till vardags.
 
19. Din sommar?
Har varit väldigt melankolisk. Högt och lågt hela tiden ungefär. Men i sammanfattat var den väldigt bra ändå med USA-resa, kräftskivor, stora livsbeslut och kärlek.
 
20. När skrattade du senast?
Igår när jag tittade på tusen Vänner-avsnitt och bara kände att livet är så himla bra just nu.
 

Kommentarer
Postat av: Jaanis

Miss u <3

Svar: Saknar dig med! <3
Sofie

2015-09-25 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0