Kräftskiva hos Emelie och Philip.

I lördags efter att vi varit på 1-års kalas hos Roger och Marica, hämtade Niclas upp oss och vi körde vidare till Teckomatorp. Vi skulle nämligen på kräftskiva hos Emelie och Philip! Ovanstående ser ni förresten svenska kräftor från Leröy. De går att köpa hos ICA Malmborgs och gissa vilken reklambyrå som har gjort etiketten? Precis, Eminent! Jag har varit med i produktionen och allt. Mycket stolt är jag.
 
Emelie och Philip hade kräftpyntat vardagsrummet.
 
Så fint och väldigt stämningsfullt!
 
Niclas hade gjort räklåda.
 
Och Emelie hade köpt ungefär 100 st kräftor. Här skulle det ätas!
 
Här har vi de svenska signalkräftorna som jag hade med mig. De var supergoda, tips tips.
 
Sarah H var på hugget!
 
Så gick vi ut i solen och drack fördrink. 
 
Fina Dan <3
 
Niclas och Sarah H!
 
Sedan var det dags att äta! Alltså sååå mycket mat. Jisses. Älskar kräftskivor. Det är nog höjdpunkten på sommaren. Efter midsommarafton då.
 
Omnom.
 
Sedan fick Sös öppna paket eftersom hon har fyllt år och allt. Hon fick bland annat både Pluras och Ernsts viner.
 
Björne var också med och umgicks såklart.
 
Sedan blev det dags för efterrätt. Vi var redan jättemätta, men Emelie hade bakat en så otroligt god key lime paj som vi givetvis åt massvis av.
 
Och så lite choklad på det.
 
Sedan umgicks jag med det här fina gänget tills klockan blev tolv och jag somnade i soffan pga så otroligt mätt. Superfin lördag! Är så glad över att ha så fina personer i mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0