Måndagskalas.

Förra måndagen dukade jag och Dan upp långbord i vår lägenhet och pyntade med vimplar. Vi skulle nämligen ha måndagskalas med min släkt för att visa upp vår lägenhet.
 
Vi dukade i vitt och blått.
 
Vimplarna köpte jag på Lagerhaus.
 
Jag bar en svart jumpsuit från H&M dagen till ära.
 
Så anlände gästerna och vi dukade fram all mat. Vi hade lagat paj, korv med bröd, fläskytterfilé och serverade ost och kex, sallad, såser och potatisgratäng till det.
 
Fina släkten!
 
Tesse.
 
Dan var lika snygg som vanligt.
 
Till efterrätt blev det kladdkakor som mamma hade bakat och hallonpaj som mormor hade bakat, och glass och jordgubbar till det.
 
Vädret var sisådär. Det regnade, var sol, blåste. Ja, lite av varje.
 
Resten av kvällen umgicks vi och sedan åkte gästerna hem vid 23-tiden! Finfin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0