Tisdag och kräftskiva för fyra.

I måndags ringde jag Sarah H och frågade om vi snälla, snälla inte kan äta kräftor snart. Det är ju säsong för det nu och då bara måste jag ha det så mycket som möjligt och så snabbt som möjligt. Javisst! sa i alla fall Sarah och vi bestämde att hon, jag, Dan och Niclas skulle äta kräftor ihop på tisdagen. Lite som att fira att det var min sista semesterdag. Jag och Sarah gick och handlade på tisdagen i alla fall och sedan hade vi kräftskiva för fyra.
 
Sarah gjorde en supergod caprese sallad.
 
Jag plockade fram alla kräftskiveliknande saker som jag hade hemma och pyntade vardagsrummet lite. Även om det är tisdag och vi endast är fyra stycken, så kan det ju fortfarande vara festligt!
 
Vi köpte svenska, färska signalkräftor! NOM!
 
Och Sarah bjöd på färska räkor.
 
Jag gick crazy med girlangerna. Älskar girlanger. Allt blir festligt med girlanger.
 
Så åt vi så mycket skaldjur, västerbottenpaj, sallad och bröd så att vi nästan sprack och sedan åt vi lite till. Så, så, så bra tisdagskräftskiva!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysigt! :-)

2016-08-11 @ 08:29:11

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0