Sjuk-listan.

 
Jag ligger hemma och är sjuk :( Fick gå hem från jobbet idag eftersom det är något som går runt på kontoret för tillfället. När jag är hemma och är gnällig tycker jag att det passar bra med en sjuk-lista!
 
Vad är du för sjuk?
Jag har lite feber och är allmänt hängig. Ont i hals och huvud också. Sådär vanligt förkyld med andra ord.
 
Hur är du som sjuk?
Jättejobbig. Jag är ganska gnällig och vill bli servad. Vill att pojkvän skall ta hand om mig och bädda ner mig och hämta saker till mig. Dessutom äter jag ALLT skräp jag får tag på pga tycker så synd om mig själv. Så brukar alltid äta massa kakor och annat när jag är sjuk.
 
 
Sak du gjort mest som sjuk?
Sen jag kom hem har jag bara legat i soffan med täcke och tittat på Vänner. Har halvsovit också.
 
Bästa sjuk-hemsida?
Bloggar! Följer mestadels Egoinas, Sandra Beijers och Elsa Billgrens. Annars är Instagram kul att hänga på också.
 
 
Godaste sjukmaten?
Allt som är sött och fett. Chokladkakor, lösgodis, nötter, hamburgare. Allt sånt. Lite te och vatten ovan på det är ju ganska bra också.
 
Största sjukångesten?
Att jag inte har TID att vara sjuk. Måste jobba, träna och springa ärenden på stan! Livet liksom sipprar mellan fingrarna medan jag ligger här inne.
 
Mirakelkur?
Har egentligen ingen så. Jag tror på mycket vatten och sömn.
 
Jobbigaste med att vara sjuk?
Att man inte kan göra någonting för man bara ligger här och mår så dåligt.
 
Bästa sjuk-filmen?
Jag tycker om att titta på filmer där man inte behöver tänka när man är sjuk. Gärna något man har sett tidigare. Filmer som 500 days of summer, Ten things I hate about you, She's all that. Sånt.
 
  
Sjuktips?
Gosa med husdjur massor. Man mår lite bättre då.
 
Sämsta sak att göra som sjuk?
Anstränga sig på något sätt såsom läsa en svårläst bok eller titta på en film där man måste klura och hålla på. Eller städa och diska. Sånt skall man också strunta i. Eller gå och handla. Man skall alltså inte göra något alls när man är sjuk.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig , gumsi!! Puss <3

2016-02-11 @ 07:50:01

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0