Elins möhippa.

I lördags såg jag ut såhär när jag tog bussen till Lödde klockan 9 på morgonen.
 
Jag mötte nämligen upp det här gänget för att kidnappa Elin för möhippa! Hon och hennes sambo gifter sig i augusti och då skall man givetvis fira med möhippa.
 
När alla hade samlats traskade vi bort till Elin och smög försiktigt.
 
Vi knackade på.
 
SURPRISE!!
 
Så överraskad! Vi kramades alla hej och rusade in.
 
Elins dotter Novalie undrade vad som hände <3
 
Vi korkade upp vinet.
 
Och Elin fick en utstyrsel att byta om till.
 
Världens finaste brudballerina!
 
Hanna och Mathilda. 
 
Elins syster Johanna.
 
Camilla och Ida.
 
Carolina förklarade för Elin vad hon skulle packa inför dagen.
 
Den vackra bride to be! 
 
Så fick Elin på sig en ögonbindel och vi åkte in till Malmö, vid Värnhem.
 
Där gick vi upp en trappa och in i en studio.
 
Pepp, pepp!
 
Där skulle Elin spela in en skiva till Andreas!
 
Alla fick vara med och sjunga. Elin var liksom huvudsångerskan och vi andra var kören. Vi sjöng Fångad av en stormvind och Du ger mig bra vibrationer.
 
När vi var klara blev det lite drickpaus innan det var dags att bege sig till nästa ställe.
 
På med ögonbindeln igen och så åkte vi in mot stan.
 
Haha, gulliga Elin. Det kan inte ha varit lätt att traska genom stan med ögonbindel.
 
Till slut kom vi fram till TGI Fridays där vi skulle äta lunch.
 
Vi var såå hungriga, så det passade bra.
 
Ida, Hanna och Elins mamma Karin. 
 
Jag beställde friterade chicken fingers med pommes och coleslaw. GOTT. 
 
Efter maten beställde vissa in drinkar och efterrätt.
 
Elin fick en jordgubbsmojito! 
 
När vi hade ätit upp var det dags för uppdrag. 
 
Elin skulle sälja selfies! En genial grej tycker jag. Så klassisk och modern möhippeaktivitet på en och samma gång.
 
Vi var först tvungna att föreviga henne såklart. 
 
Sedan fick hon springa runt på stan och fråga om någon ville köpa. Det var en del som sa nej tack.
 
Men det var också många som ställde upp! Nu var klockan runt 16 och möhippegänget skulle åka tillbaka till Lödde för att fortsätta kvällen. Här fick dock jag tacka för mig eftersom vi åkte till Fuerteventura på natten och jag behövde både packa och sova. Men en himla bra möhippa, snart är hon gift!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0