Fuerteventura: Sol & bad.

Ber om ursäkt för att det har ekat tomt här ett par dagar! Jag har varit ute och njutit av semestern. Jag tänkte att vi skulle dela upp bilderna från Fuerteventura i 2 delar - Sol & bad samt Kvällsäventyr. Det är nämligen så att jag inte har dokumenterat hela dagar, och även om jag skulle gjort det så hade dagarna sett ut ungefär likadant. Vi gjorde inte så mycket mer än sola, bada, äta, dricka och umgås, vilket för mig är en perfekt solsemester. I alla fall, vi börjar med några sol och bad-bilder
 
Så varje morgon började likadant. Jag och Niclas gick en morgonrunda på cirka 2,5 km och sedan slöt vi upp med de andra och åt frukost. Frukosten var så himla bra på hotellet. De hade verkligen ALLT. Bullar, frukt, pannkakor, kakor, olika sorters pålägg, omelett, ägg och bacon, med mera med mera. Det fanns verkligen inget att klaga på där. Men ändå kommer man in i någon slags rutin. Det blev mest bullar och pannkakor för min del.
 
Efter vi hade ätit frukost packade jag min tygväska med diverse nödvändigheter såsom bok, kamera och solskyddskräm och traskade ner till poolen. Här ser ni min nya morgonrock förresten! Levde typ i den vid poolen. Den kommer från Lindex.
 
Vi upptäckte tidigt att alla paxade solstolar med sina handdukar. Så då gjorde vi såklart det också. Jag var dessutom väldigt taggad på att få bort min ballerinasko-bränna över tårna.
 
Niclas.
 
Eftersom vi hade all inclusive fick vi dricka ungefär vad vi ville och hur mycket vi ville. Jag hinkade lagom mycket sangria till exempel.
 
En morgon somnade jag i solstolen med min morgonrock som täcke. Då tog Niclas denna vackra bild. Tack, tack. Jag är inte den som är den.
 
Annars så läste vi mest. Jag läste ut "Livet efter dig" på bara 5 dagar. Den var SÅ otroligt bra. Men mer om den i ett eget inlägg.
 
När ungefär halva veckan hade gått så kände vi att det var dags att byta solstolar lite. Då upptäckte vi den lilla poolen! Den var perfekt att sitta och halvbada i samtidigt som man ville läsa. Liksom sola, bada OCH läsa på en och samma gång. Det kan inte bli mer perfekt.
 
Jag började få färg på mina ben och ballerina-brännan började försvinna.
 
Och så såg våra dagar ut vid poolen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0