Lördag i Sölvesborg.

I lördags vaknade jag upp i Sölvesborg och jag och Pia började med en morgonpromenad på 7,5 km. Vi gick över Sölvesborgsbron och det var strålande väder!
 
Sedan satte vi oss på verandan och åt frukost. Surdegsbröd, skinka, räksallad, tomater, te och apelsinjuice.
 
Resten av förmiddagen satt vi och solade i trädgården. Min kusin Therese kom förbi för att umgås! Mysigt.
 
När klockan var 15 åkte vi till Hällevik för att se fotbollsmatchen mellan Kristianstad och Mjällby. "Vem hejar vi på?" frågade jag Pia, "Mjällby" svarade hon. Sagt och gjort!
 
Det var lite blåsigt och kallt, men mysigt ändå.
 
Heja Mjällby! Tyvärr blev det 0-0.
 
När matchen var över åkte vi hem till min morbror igen, bytte om, korkade upp proseccon och kvällens gäster anlände.
 
Vi satte oss på verandan i solen innan det var dags att påbörja middagen.
 
Det blev grillad kyckling!
 
Med tzatziki, café de paris-sås, potatis och tomat- och fetaostsallad.
 
Så gott!
 
Efter middagen gjorde Pia jordgubbsdrinkar! Somrigt och gott.
 
Och vi satt ute fast att det började bli kallt. Det var bara att ta ett par filtar, så var det bra igen.
 
Andreas och kusin Sanne.
 
Håkan, Pia och Lena.
 
Moster Carita!
 
När klockan slog 23 tog vi en taxi ner till stan och Killebom.
 
Det var sjukt mycket folk ute. Vi satte oss i ett öltält tills klockan var halv ett och då traskade jag och Dan hem till min morbror igen. Tack för en superfin lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0