Fredagslistan.

Hej på er och glad fredag! Vad skall ni göra idag? Själv skall jag jobba fram till cirka 17 och sedan skall jag fira mina småbröder som fyller år idag. Dock är den ena i Paris (lyxlirare) så det blir istället firande av en tvilling. Senare ikväll skall vi på studentfest hos mammas och pappas granne. Kul dag med andra ord! Men tänkte att vi kunde börja den här dagen med en fredagslista.
 
 
Jag måste
Springa oftare, läsa mer i månadens bok, vara ute i solen så att jag blir av med den vita vinterhyn. Så många måsten, så lite tid.
 
Jag imponeras av
Människor som är sjukt allmänbildade och är duktiga på att argumentera. Jag skulle vilja bli bättre på att argumentera, speciellt när det gäller mina politiska åsikter. Vill kunna knäppa folk på näsan med dem typ. Är dock för konflikträdd för det oftast.
 
Jag längtar efter
Semestern! Förra året var jag så himla opepp på semester på grund av att min privata sfär var tillfälligt rubbad. Ville inte åka till USA, ville inte vara hemma, ville bara sitta på mitt kontor och aldrig gå hem. Men den här sommaren tar jag revansch!
 
 
Jag inspireras av
Kvinnor som har sin helt egna klädstil och följer den till fullo. Och även väldigt skrivande talangfulla människor. Det finns inget som ger så mycket inspiration som en riktigt bra text.
 
Jag drömmer om
Att skriva en bok och få den utgiven.
 
Jag googlar på
Konstiga, gamla ord som min chef säger och som jag inte förstår. Sådant som kurtisera, typsnittet "Fraktur" och vad som hände år 1066. Om ni undrar vad som hände år 1066 så är det Slaget vid Hastings. Bra grejor jag lär mig på jobbet alltså.
 
Jag är peppad på
Sommar, sol, resan till Fuerteventura, häng på uteserveringar, allsång i Folkets Park, att få bruna ben och springa långt långt i Slottsparken. Oh <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0