Valters dop, 7 maj

I lördags åkte jag och Dan med Rebbe och Johan ut till Kågeröds kyrka. Saras och Ivans son Valter skulle nämligen döpas!
 
Vi hälsade på alla och tog plats någorlunda långt fram.
 
Och så plötsligt tågade de in!
 
<3<3
 
Och dopet påbörjades. De hade en väldigt rolig präst som inte bara pratade på, utan hade inlevelse i allt hon sa. Bra tycker jag!
 
Programmet!
 
Saras kusin Emma sjöng "Utan dina andetag" och det var så himla fint. Hon sjunger jättebra.
 
Så reste vi oss alla upp för att se lilla Valter döpas!
 
De små barnen fick gå längst fram så att de kunde se ordentligt.
 
Och så fick lilla Valter vatten på huvudet och grät inte en enda tår!
 
Sedan visades han upp för hela församlingen!
 
När ceremonin var över fick man gå fram och kramas och fotografera.
 
Pappa Ivan och lilla Valter!
 
Sedan traskade vi över till församlingshemmet som låg alldeles intill kyrkan.
 
Väl där intog vi våra platser och Sara hade dukat så himla fint på borden! Murgröna, honeycumbs och små minimustascher prydde borden.
 
Alexandra och hennes son Lotus var mina bordskamrater!
 
Det serverades smörgåstårta! Älskar smörgåstårta. Sååå gott.
 
Gudmor Julia och Valter!
 
Hela ligan!
 
Efter smörgåstårtorna var det dags för efterrätt. Prinsesstårta! Hur fin?
 
Och hemgjorda cupcakes! Sara är för himla duktig på att baka.
 
Så åt jag alldeles för mycket cupcakes och kramades med alla fina personer. Efter dopet gick vi vidare till Neja och Robin för att grilla. Men det får ni se i nästa inlägg! Tack Sara och Ivan för ett jättefint dop! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0