50 frågor.

1. Vem litar du på?
Ganska många faktiskt. Kanske för många? Men Dan och Sarah H till exempel.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
Trivs ganska bra där jag är nu.

3. Favoritstad?
New York är verkligen den bästa staden jag har besökt. Det låter så tramsigt och "kliché" när man säger det, men jag har aldrig blivit så imponerad tidigare som jag blev av den staden. En dröm verkligen.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
2!

5. Vad var det senaste du åt?
I skrivande stund är det pasta med ädelostsås. Men det här inlägget är tidsinställt, så när det publiceras har jag nog precis ätit frukost.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Blå.

7. Hur är vädret just nu?
Helt okej. Det regnar ibland och blåser ibland, men är ändå inte så kallt. Väntar fortfarande på att vintern skall kicka igång.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Sarah H!

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Hårfärgen, ögonen, hållningen.

10. Vad har du för skostorlek?
38.

11. Favorit tv-program?
Finns så många! New Girl, Vänner, Gilmore Girls. Tycker om sådana serier som man kan titta om utan att tröttna.

12. Har du några syskon?
Tre styck!

13. Längd?
1.66 m.

14. Hårfärg?
Råttfärgad brun egentligen. Färgad mörkbrun annars.

15. Ögonfärg?
Förr hade jag ganska brungröna ögon, men nu är de mest bara bruna tror jag.

16. Använder du kontaktlinser?
Nej, bara läsglasögon.

17. Favorithögtid?
Jul och Nyårsafton och Midsommarafton. Kan inte bestämma mig om vilken, de får dela första plats.

18. Favoritmånad?
September och juli.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Massor.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Räknas de senaste Gilmore Girls-avsnitten? De är ju typ en och en halv timme långa styck.

21. Favoritdag på året?
Min födelsedag!

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nej, jag tror inte det. Har dock inte gått på dejt sedan jag var 18 år. Men jag är oftast inte blyg kring sånt. Gick fram till en kille som jobbade i kontoret bredvid oss och frågade om han ville gå på blinddate med min syster för jag trodde han var hennes typ. Bara sådär helt random. Fick höra efter det på jobbet att jag var helt galen. Han sa ja i alla fall och de dejtade faktiskt ett tag! Men, det är ju alltid en annan sak när man frågar "åt" någon annan än sig själv.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Nej.

24. Kramar eller kyssar?
Kyssar.

25. Choklad eller vanilj?
Choklad!

26. Har du tatueringar?
Inte en endaste.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Lyssnar väldigt mycket på julmusik. Och Weeknd's senaste skiva.

28. Är du kär i någon kändis?
Joseph Gordon-Levitt och Ryan Gosling.

29. Vilka böcker läser du just nu?
Läser fooooortfarande Arvet efter dig. Oh, hur seg kan jag vara?

30. Piercingar?
Hade piercing i naveln fram tills jag var 20, sedan tog jag ut den för den fastnade alltid i linningen på strumpbyxorna.

31. Favoritfilmer?
500 days of Summer. Har kollat på den en miljon gånger.

32. Favoritsport?
Fotboll eller simning kanske? Är inte så glad i sport.

33. Vad gör du just nu?
Sitter i soffan och bloggar, tittar på Dorthe på TV4 i bakgrunden.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Naturella med lite, lite salt.

35. Hundar eller katter?
Måste man välja? Jag tycker om båda.

36. Favoritblomma?
Nejlikor och Blåklint.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Ja, massor. Men kan inte komma på något nu rakt av. Kanske när jag tar kakor/te/smör/knäckebröd från de andra företagens små gömmor på jobbet. Sitter i ett kontorskollektiv där vi delar kök. Skriv lapp säger jag bara, annars snor jag.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Absolut!

39. Har du älskat någon någon gång?
Ja. Såhär i efterhand har man ju dock förstått att allt inte varit äkta kärlek.

40. Vem vill du träffa just nu?
Dan <3

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Ja, några från högstadiet och några från gymnasiet, men verkligen inte många.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
De tre S:en! Smart, snäll och social. (Och snygg).

43. Gillar du att flyga flygplan?
Nej, tycker att det är jobbigt. Men tycker det är kul att resa.

44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?
Har två stycken i sängen, fast sover bara på en.

46. Saknar du någon?
Njae.

47. Lyssnar på radio?
Nej, bara Spotify.

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Vill skriva "Att jag tog det nya jobbet", men det vet jag ju faktiskt inte än eftersom jag inte börjat? Men det var i alla fall ett så bra och stort steg för mig.

49. Sämsta beslutet i år?
Jag vet inte riktigt. Alla onödiga kläder jag köpt när jag istället kunde lagt pengarna på något annat?

50. Din senaste nerladdade app?
Viktväktarna.


Kommentarer
Postat av: M

Plutta!! Du är för söt!
Puss på dig! <3

2016-11-30 @ 13:33:18
Postat av: Anonym

Bästis!😍❤️ //H

Svar: <3 <3
Sofie

2016-12-04 @ 11:19:09
Postat av: Anonym

Bästis!😍❤️ //H

2016-12-04 @ 11:19:09

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0