Höstlistan.

 
Beskriv din höst i tre ord:
Malmö, middagshäng och jobb.
 
Och lite mer ingående:
Det är första sensommaren/hösten som jag och Dan bor i Malmö. Jag älskar hösten och brukar inte ha problem med att fylla den med intressanta och spännande saker. Vi har bland annat tänkt att vi skall prova nya restauranger, gå på bio och ha mysiga rödvinsmiddagar hemma med kompisar. Mycket Malmö i höst alltså, och det gör absolut ingenting <3 Annars är det också en massa roliga och spännande saker som händer på jobbet.
 
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Bästa: Att man kan börja använda strumpbyxor igen.
Sämsta: Att man måste börja använda strumpbyxor igen.
Alltså man byter ju garderoben nästan helt, vilket är bara roligt och sorgligt. Annars älskar jag allt mysiga med att hänga inne och tända ljus, men hatar att det blir mörkt så snabbt om kvällarna.
 
Hur höstmyser du?
Jag vet inte, bara lever liksom. Klär på mig mysiga koftor, polotröjor och halsdukar, tittar på romantiska komedier från 90-talet, spelar sällskapsspel, dricker te, går på bio och promenerar genom stan och har middagar med vänner. På hösten finns det liksom inget krav på att man måste vara så himla aktiv och vara ute så mycket. Tycker det är skönt.
 
 
Hur ser din höstoutfit ut?
Grå stretchig men tajt polotröja och höga kostymbyxor. Annars svarta strumpbyxor och halvkorta klänningar. Jag vill också gärna köpa en ny höstkappa, antingen mörkblå eller svart.
 
Vad har du på TO-DO listan just nu?
To do överlag i höst: Börja blogga mer, fortsätta med träningen, släppa livsångesten och spaaaara pengar.
To do just nu nu nu: Titta på Gilmore Girls och skriva blogginlägg samtidigt.
 
 
Bästa musiken för regniga dagar?
För tillfället är jag helt hooked på Frank Sinatra. Han passar rätt bra för regniga dagar tycker jag.
 
Vilka serier rekommenderar du att följa? 
Oh där är ju så många! New Girl, Gilmore Girls, Suits, Game of Thrones, Breaking Bad, Friends, Stranger things osv osv. Men nu till höst börjar ju alla serier komma igång igen!
 
 
Vad är den höstigaste maträtten?
Kantarellmackor!
 
Var hänger du helst under helgen?
På dagen ute på stan eller promenerar längs med strandpromenaden i Västra Hamnen. På kvällen äter jag helst en god middag med fina kompisar någonstans (både hemma eller ute). Hemmafester är ju inte helt fel dem heller!
 
 
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Vi skall till Sarahs och Niclas stuga i Varberg nästa helg och så skall vi utomlands över nyår!
 
Hur förbereder du dig för vintern?
Jag vet inte? Går det att förbereda sig? Jag tycker bara att den helt plötsligt, PANG, är här. Men antar att jag brukar göra det lite juligt och har massa ljus hemma, sätter upp ljusslingor och plockar fram vinterjackan. Om det är ljust och man inte fryser så är det lättare att hantera vintern tycker jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0