Staycation på Malmö Live.

I fredags skulle jag på kick off med jobbet. Vi skulle göra en massa roliga teambuilding-grejer och avslutade sedan med övernattning på Malmö Live. Sjukt bra dag och kväll och så roligt med staycation. Att semestra i sin egen stad lite! Jag tänkte att vi skulle titta på de bilderna jag tog under dagen. Jag började med att packa min lilla ryggsäck med övernattningsgrejer och traskade sedan ner till jobbet.
 
Och sedan traskade vi vidare till Malmö Live där vi skulle tillbringa mestadels av dagen.
 
Först hade vi en workshop i ett av hotellets konferensrum där vi bland annat såg en gigantisk avbildning av Zlatans näsa. Efter workshopen så åkte vi till Utmaningarnas Hus som var helt fantastiskt roligt! Vi delades upp i lag och sedan skulle man gå in i olika rum och lösa olika uppgifter. Rekommenderar alla att åka dit.
 
Sedan åkte vi tillbaka till hotellet, checkade in på våra hotellrum och tog det lugnt.
 
Jag och Lotta delade rum och här är vår utsikt över Malmö från 18:e våningen!
 
Vid halv åtta möttes vi i baren, tog en drink och sedan åkte vi upp till Skybaren för att äta långmiddag.
 
Förrätt var havskräfta tartar.
 
Varmrätt var entrecote med chilibearnaise och pommes.
 
Efterrätt var en slags chokladkräm som jag inte riktigt kommer ihåg mer om, men var supergod.
 
Och sedan serverades det ost och rabarberkompott!
 
Förresten så vann mitt lag på Utmaningarnas Hus (vi döpte laget till Sophie's choice, höhö) och fick diplom!
 
Oskar illustrerade hur stora mina ögon är med hjälp av två tallrikar, haha.
 
När baren stängde bestämde vi oss för att efterfesta på Sams och Pontus hotellrum till 2 på natten. Sjukt bra dag och kväll med en så fin byrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0