En typ av människa.

 

På restaurangen
Är jag den som snålar mest och beställer in de billigaste rätterna.

På nattklubben
Är jag den som springer runt, pratar med folk och aldrig vill gå hem.

I klädbutiker
Är jag den som vill gå snabbt in, skanna över och snabbt gå ut.

På flygplan
Måste jag sitta i mittensätet, hålla någon i handen och prata oavbrutet pga flygrädd.

På café
Beställer jag en kaffe latte med lättmjölk som take away och går ut på en promenix.

I skolan
Satt jag längst bak i salen och räckte aldrig upp handen.

I ett förhållande
Behöver jag mycket uppmärksamhet och bekräftelse och vill nästan alltid bestämma.

I matbutiken
Kan jag strosa runt länge utan att bli uttråkad.

På morgonen
Har jag en rutin som jag följer till punkt och pricka och hatar att bryta.

På kvällen
Sitter jag i soffan framför en TV-serie eller med datorn i knät och hänger på internet. Oftast gör jag båda två samtidigt.

På bussen
Sitter jag vid ett fönster, lyssnar på musik och drömmer mig bort.

På jobbet
Är jag som effektivast när jag har mycket att göra, strukturerar upp med hundra post-it lappar och lyssnar på musik högt i mina hörlurar. Säger också alltid god morgon, hej och hej då till alla mina hundra (okej 23) kollegor.

Just nu
Känner jag mig ganska skör och vilsen i livet. Vet inte riktigt vad det beror på, men tänker att det nog löser sig snart. Längtar bort till en varm stad med hög puls och gigantiska skyskrapor.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0