En onsdagkväll på Strandhuset i Sibbarp

Det har varit mycket mat här på bloggen nu på sistone. Nåväl, mat är ju en så stor del av livet så det får väl bli så. Igårkväll var jag ute med jobbet på Strandhuset i Sibbarp och åt middag. Jag hade aldrig varit där innan och det var otroligt gott. Vi kikar!
 
Till förrätt fick vi friterad pilgrimsmussla med syrad grädde och kokos. SÅ gott. Omg. Friterad pilgrimsmussla alltså, geni!
 
Till varmrätt beställde jag kalventrecote med sky och pumpapuré. Känns som jag inte ätit kött på evigheter (vilket jag faktiskt inte har heller) så det var liksom extra gott igår. Entrecoten var väldigt mör och fin.
 
Och till efterrätt beställde jag en kaffe och en chokladtryffel.
 
Sedan fick jag skjuts hem av min kollega, tog en kvällspromenad med Dan och avslutade onsdagskvällen med att titta på serier. Så bra dag! Såhär såg jag ut förresten. Vita jeans från Gina Tricot, blus från Twist and Tango och skor från Din Sko. Klart slut från min lillördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0