Listan om min semester.

Jag vet att sommaren inte är slut än, men min semester är det snart. På måndag börjar jag jobba igen och även om sommaren inte är slut tänkte jag vi kunde titta på hur dessa fyra veckor har varit. Här kommer därför en lista om min semester!
 
 
Vad har varit bäst?
Att kvällarna har varit långa, att man har kunnit sova så länge man vill, att vi har gjort allt och samtidigt absolut ingenting.
 
Vad har varit sämst?
Nr 1: Vädret. Jag menar kom igeeeeen! Bara för att vi bor i Sverige betyder inte det att vi inte förtjänar sol och 27-graders värme?!
Nr 2: Att vi inte har haft råd att åka utomlands :(
 
Vilken månad var din favorit i sommar?
Juli är min bästa månad. Fast gillar juni och augusti också såklart.
 
 
Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Åkt min kusins motorbåt på Ivösjön, haft cykelfest i Malmö, tittat på OC? Haha. Så svårt ju.
 
Har du rest?
Inte utomlands direkt, men har varit i Sölvesborg, Åhus och Bromölla på minisemestrar. Det är inte fy skam! Vi var också i Köpenhamn över en dag. Var ju faktiskt i Paris i maj och ska åka till Prag i december, så jag är nöjd.
 
Vad har varit svårast?
Att leva i nuet. Har haft så mycket inplanerat, så har haft ganska svårt att ta det lugnt. Jag är ju sån, vill bara springa vidare till nästa grej. Något som också har varit svårt – att träna. Varför är det alltid så tråkigt att träna på semestern? Tror jag har sprungit cirka två gånger på dessa fyra veckor, haha.
 
 
Har du lärt dig något?
Att det inte spelar någon roll hur länge man är ledig, tiden bara springer iväg ändå.
 
Har du längtat efter något?
Sol och varma vindar.
 
Har du saknat något?
En flygbiljett till Italien eller Mallorca eller Barcelona. Jag är inte kräsen.
 
 
Vad har varit soundtracket?
Feel it still med Portugal. The Man
 
Hade du några mål?
Ja, att springa minst en mil i veckan. Känner såhär över det: HAHAHA!!
Annars? Att bada i havet och det har jag minsann gjort massor av gånger trots kasst väder.
 
Vad ser du framemot efter semestern?
Ska faktiskt bli riktigt härligt att komma tillbaka till vardagen, till jobbet och mina kollegor. Älskar ju mitt jobb. Ser dessutom fram emot allt som augusti har att erbjuda såsom kräftskivor, majskolvar och malmöfestivalen.
 

Kommentarer
Postat av: FökenF

Instämmer med vädret. Är det för mycket begärt med lite riktig sommarhetta?
Du verkar haft en trevlig semester ändå :-)

Svar: Eller hur!! Så störigt. Det kanske blir finare nu i augusti? Tack! Det har jag :) Hoppas du också!
Sofie Strandberg

2017-08-04 @ 14:54:14

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0