Spotify playlist: Sensommarångesten.

 
Så var det ju augusti och slutet av sommaren. Jag vet att det är en hel månad till innan hösten börjar smyga sig på, men på ett sätt känns det samtidigt som att sommaren aldrig fick börja. Jag älskar hösten, men den har en viss sentimental ångest över sig. Eller snarare är det sensommaren som har det, då när man försöker klamra sig fast vid det sista sommaren har att erbjuda innan mörkret kommer igen. De sista varma och ljusa kvällarna och de sista lediga dagarna. Augusti är alltid lite sorgligt för mig, det känns som en era slutar och en ny börjar. Och så är det väl lite, på sätt och vis.
 
Här kommer i alla fall en playlist jag gjort för att peppa mig genom den här tiden. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag. 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa Andersson

Hej! Känner igen mig i vemodslandet, så här när semestern är till ända. v i är nog många som vandrar där, Kramis 💚

Svar: Oh, ja det är vi nog! Vi får försöka tagga inför hösten istället :)
Sofie Strandberg

2017-08-05 @ 15:53:38
URL: http://vardagssmultron.blogg.se/
Postat av: Åsa Andersson

👍 👍

2017-08-06 @ 22:29:29
URL: http://vardagssmultron.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0