Torsdag i London.

Nu tänkte jag äntligen att vi skall kika på lite Londonbilder! Vi tog tåget från Malmö till Köpenhamn klockan 04.47 förra torsdagen och cirka 5 timmar senare var vi framme i London. Det tar ju bara två timmar med flyg, så perfekt. Hatar att flyga länge. Vi checkade in på vårt hotell och begav oss direkt ut på stan. Vi bodde precis vid Russell Square och det tog bara 10-15 min att gå till Oxford Street. Så perfekt centralt!
 
England alltså. Vill typ bo här. Kanske istället för NYC?
 
Innan vi gick ner till Oxford Street för att kika i affärer var det dags för lunch.
 
Vi satte oss på en mexikansk restaurangkedja som hette DF Mexico.
 
Vi var superhungriga och ville ha nästan allt på menyn.
 
Jag beställde in fish tacos, amen ni ser ju så gott.
 
När vi ätit upp traskade vi vidare till Oxford Street och kikade lite i affärer.
 
Det var såå mycket folk. Alltså Emporia i juletider didn't stand a chance, kan jag säga. Såååå mycket folk.
 
Sedan gick vi hem och gjorde oss i ordning. Vi hade köpt med oss lite öl, cider och cava till hotellrummet och hängde lite inne hos Sarah och Niclas innan vi skulle ut och leta restaurang.
 
Jag såg ut såhär i en klänning från GANT som jag köpte till min 26-åriga födelsedag!
 
Sedan ut och leta restaurang. Det var fullbokat på en bar vi tänkte gå på först. Vi var så sugna på fish and chips.
 
Men vi tog tunnelbanan istället.
 
Till stan igen.
 
In på en bar och restaurang som hette Nicholson.
 
Där käkade vi hamburgare och vid 23-tiden åkte vi hem och somnade bums. Slut på första dagen i London!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0