Åhus, glass, räkor och mormor.

I måndags tog jag och Dan tåget till Kristianstad och sedan bussen till Åhus för att åka hit, till min mormor!
 
Det var ganska fint väder och vi slog oss ner på uteplatsen. Dan var stencool.
 
Sedan bjöd mormor på lunch! Fläskytterfilé, nypotatis, brunsås och morötter. Gott!
 
När vi hade ätit upp och gjort oss hemmastadda i gästrummet bestämde vi oss för en liten promenad i lommiga Åhus.
 
Vi gick ner till Tre Toppar för att köpa glass! Åhus och glass alltså, en svårslagen kombination på sommaren.
 
Sedan traskade vi tillbaka hem igen och satte oss på uteplatsen.
 
Och drack vin såklart, som sig bör.
 
När klockan blev åtta var det dags för middag och vi gick ner till havet igen. Mormor hade bokat bord på en restaurang!
 
Nämligen Duvanders Strandcafé som var nyöppnat för sommaren. Jättemysigt litet hak!
 
Där åt jag och mormor räkor och Dan beställde in en toast.
 
Mitt fina sällskap <3
 
Och jag såklart!
 
När vi hade ätit upp och tackat för oss bestämde vi oss för att gå längs med stranden och bryggan.
 
Tittade på brädan i bryggan som var inristad med mormors och morfars namn.
 
Och njöt av sommaren. Sedan gick vi hem och tittade lite på TV innan det var dags att sova. Dagen efter hälsade vi på min morfars bror och åt lite lunch innan det var dags att åka hem till Malmö igen. Så mysig minisemester hemma hos bästa mormor och bästa Åhus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0