Drinkkväll på balkongen.

Sarah och Carro hade en dag en strålande idé, "Vi måste ha en drinkkväll!" sa dem. Sagt och gjort, i måndags var det ju som en fredag och då tyckte gänget att det passade bra. Dessutom bestämde vi att vi skulle hänga på min balkong och vädret var ju perfekt för det!
 
Gänget bestod av: Dyvecka, Johanna, Sarah och Caroline. Fina människor!
 
Vi dukade fram massvis med snacks. Så gott.
 
Alla skulle ta med sig ingredienser till en drink och sedan bjuda resten på. Först ut var Johanna med sin drink - Cava Limoncello. Så väldigt god och somrig.
 
Så härligt att kunna sitta ute utan att frysa.
 
Sedan blev det dags för drink nummer 2. Carro bjöd på spritzer med gurka och fläder.
 
Så kul att testa!
 
Drink nummer 3: Sarah bjöd på en rabarbermojito. Nam, nam.
 
Vi satt ute tills klockan blev 21 och solen hade ännu inte gått ner än.
 
Men det började bli lite kallt, så vi gick in och förberedde inför nästa drink.
 
Dyvecke bjöd på mango- och rosésangria. Så fina!
 
Måste fotografera först såklart. Våra instagramföljare måste ju också bli nöjda.
 
Vi avslutade med min drink: Kaffe Karlsson! Kaffe, cointreau, baileys och grädde. Dock toppade jag med alldeles för mycket kaffe som såklart började rinna över. Nåväl! Den var väldigt god i alla fall. Sedan satt vi och pratade (och var aningen salongsberusade..) tills klockan blev halv tolv och gästerna åkte hem. Fin kväll och bra början på sommaren!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Så mycket gott och trevligt med drinkkväll. :)

Svar: Ja, det var jättemysigt! Jag brukar inte unna mig drinkar utan håller mig mest till vin. Så det var roligt att testa lite olika :)
Sofie Strandberg

2017-06-07 @ 21:39:37
URL: http://ironheart.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0