Fyra styck serietips.

Är ni en frekvent serietittare som jag? Då har ni säkert redan koll på dessa! Men om ni inte är det och känner att ni gärna skulle vilja ha lite nya tips på vad man kan lägga flera timmar på att se varje kväll, kommer det en liten lista här!
 
Big Little LiesDen här serien upptäckte jag i HBO:s app direkt när den släpptes. Men det var inte förrän jag läste lite om den och upptäckte att det var så många kända skådespelare i den, som jag började titta. Jane och hennes son Ziggy flyttar till den lilla staden Monterey för att börja sitt nya liv. I öppningsscenen får vi reda på att det har skett ett mord på skolan som Ziggy börjar på, men får inte reda på vem offret är. Serien är väldigt spännande och innehåller många små dispyter som triggas igång och bara växer, samtidigt får man en inblick i de olika familjernas liv och det som ser så perfekt ut på utsidan är inte alltid det egentligen. I rollerna spelar bland annat Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Alexander Skarsgård och Shailene Woodley. Stort tips hörrni! Finns att hitta på HBO.
 
Designated SurvivorTom Kirkman är en av de få ministrarna som inte närvarar vid ett möte i The Capital under en terrorattack. Plötsligt har hela regeringen blivit mördad och han finner sig plötsligt bli USAs president. Samtidigt försöker han och hans medarbetare hitta den skyldiga till brottet.
Den här är såå spännande hörrni! Massvis med konspirationsteorier och grejer. Den hade en kort break innan jul och är nu tillbaka. Finns på Netflix.
 
Love, säsong 2Jag har skrivit om serien Love tidigare, men nu har det kommit en säsong 2! Blir så glad när Netflix liksom skickar små meddelanden om att ens favoritserier kommer ut. Jag vill ju inte spoila något, men såhär skrev jag om Love sist jag tipsade om den:
Vi fåri följa nördiga Gus och rebelliska Mickey som träffas av en händelse och sedan blir vänner. Gus är ganska intresserad av Mickey, men Mickey är inne i en ganska dålig svacka och tar alltför många beslut för att ens lägga märke till det. Jag tycker den är väldigt fin och rolig. Man känner så igen hur kärleken kan ta över och styra helt och hållet, samt att rollerna i en relation lätt kan bli ombytta.
Finns på Netflix som sagt.
 
The Mindy Project: När jag var sjuk förra veckan behövde jag något att titta på och fastnade då i The Mindy Project. Mindy är en OB/Gyn-läkare som dels prioriterar karriären men också försöker hitta den perfekta mannen i sitt liv. Serien är rolig och mysig och jag tycker om Mindy som huvudkaraktär. Dock blir jag frustrerad av att de hela tiden kallar henne knubbig (?!) och att en del av killarna hon dejtar är himla sexistiska. Men annars en helt okej "har inget att titta på idag"-serie. Finns på HBO.

Kommentarer
Postat av: M

Bra tips! Speciell Designated Survivor kan vara något för oss!! Puss <3

2017-03-16 @ 09:04:50

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0