Paris dag 2: Fredagen

Fredag i Paris! Jag och Sarah vaknade pigga och glada. Istället för att äta frukost på restaurang tog vi frukost on the go. Vi hade mycket vi skulle checka av och gå ganska långt, så kände att det var bäst. Här har vi en Sarah redo för turistande med kaffe i högsta hugg!
 
Älskar blomsterbutikerna i Paris. Vill ha alla blommor på min balkong nu <3
 
Sevärdhet nummer 1 för dagen! Vi promenixade hela vägen till Montmartre för att se Sacré-Coeur. Fantastisk byggnad!
 
Vi traskade upp för alla hundra trappor och tittade på den fina utsikten över staden.
 
Och tittade lite närmre på byggnaden.
 
Plötsligt hittade vi ett litet tåg som stod ett par meter bort. Det skulle åka genom staden och det ville vi inte missa, så vi hoppade på!
 
Montmartre är verkligen ett mysigt område i Paris.
 
Vi åkte förbi deras lilla vinodling.
 
Och igen, superfina blomsteraffärer! Hade jag bott i Paris hade jag köpt snittblommor hela tiden tror jag.
 
När tågfärden var klar gick för att kika på Moulin Rouge som låg i närheten. Kanske inte lika maffigt som i filmen? Haha.
 
Men ändå häftigt att se.
 
När vi var klara med Montmartre gick vi vidare till nästa sevärdhet: Louvren! Vi skulle inte gå in i muséet, utan stannade utanför och vinkade till Mona Lisa istället.
 
Sedan kände vi oss ganska klara med sevärdheter och bestämde oss för att gå på stan istället. På vägen hem till hotellet köpte vi makarons och sedan chillade vi tills det var dags att göra sig i ordning för middag.
 
Vid 20-tiden gick vi till en restaurang i Marais som jag inte kommer ihåg namnet på. Men här har vi fina Sarah!
 
Och jag i min nya franska blus! Älskar den. Det här med volangärmar på blusar är genialt tycker jag.
 
Jag beställde in beef tartar aka råbiff. Det var första gången jag åt det, och tyckte det var jättegott! Älskar hur de hade kryddat köttet.
 
Sarah åt vegetarisk lasagne.
 
När vi hade ätit upp försökte vi hitta till en takbar som skulle ligga i närheten, men hittade inte den? Vi satte oss istället på en uteservering och drack drinkar. Sen kände vi att det var dags att gå hem och tagga för lördagen som skulle vara vår sista dag i Paris. Men mer om den i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0