Stughäng i Varberg och en lördag på Liseberg.

I lördags vaknade jag upp här, i Sarahs stuga i Varberg. Varje år är vi några stycken som åker hit och jag älskar det. Älskar att vara här och älskar den här helgen i september varje år. Vi skulle dessutom fira Niclas som fyllde år bara ett par dagar tidigare.
 
Vi hade planerat in en heldag på Liseberg och gjorde oss i ordning tidigt för att komma iväg.
 
Vi var så taggade! 
 
Efter en timmes bilkörning hamnade vi här på Liseberg i Göteborg! Vädret var strålande än så länge, inte visste vi då att det skulle ösregna senare.
 
Vi var glada och började med att åka Lisebergsbanan, en berg- och dalbana som var alldeles lagom jobbig.
 
Jag och Sarah!
 
Sedan skulle vi åka berg- och dalbanan Balder. De sålde godisremmar i kön och då får man ju passa på att äta.
 
Efter att ha åkt en miljon berg- och dalbanor (okej, 2 styck fast totalt 3 gånger), Flumrider och Kållerado tog vi lite lotter. Sarah vann himla massor oreos!
 
 Sedan åkte vi Parisehjulet och tittade ner på Göteborg.
 
När klockan var 17.30 åkte vi hem till stugan igen och gjorde oss i ordning.
 
Hej från mig!
 
Dan, Carro och Johan.
 
Lars och Lina!
 
Och såklart Niclas – födelsedagsbarnet själv!
 
Vi lagade hemgjord pizza.
 
Och till efterrätt blev det födelsedagstårta!
 
Vi sjöng och hurrade! Sedan försökte vi piggna till men var så trötta efter Lisebergshäng så vi gick och lade oss istället. Men finfin dag hörrni med några av de bästa personerna som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0