Lördag i Stockholm: Namngivning och släktmys

I lördags vaknade jag, Dan och lillebror Christoffer tidigt i Stockholm. Vi bestämde oss för att bege oss ut, gå en morgonpromenad och jaga kaffe. Det var perfekt väder för det!
 
Efter ett välplanerat duschschema och ett par timmar senare anlände vi till Ulvsättra Gård i Järfälla.
 
Vi skulle nämligen på min kusin Fridas sons namngivning! Henning heter den lilla plutten och är världens gosigaste, gulligaste, gladaste lilla pojke <3
 
Mötte upp fin familj och fin släkt. Frida och Elin är min fasters barn, och är alltså mina kusiner på min pappas sida. De bor båda i Stockholm och därför ses vi inte alltid så ofta. Men det är så mysigt när vi väl gör det!
 
Stockholm bjöd på 17 grader!! Herregud, typ som svensk sommar. Vi stod ute och samlade D-vitamin.
 
Kusin Frida och Henning! Både Frida och Elin är två fantastiska, jordnära och intelligenta personer. Jag älskar när man blir amazed över människorna i ens närhet. Påminner mig ofta om vilken tur jag har som är omringad av så starka individer.
 
Det serverades en ordentlig kakbuffé.
 
Och så började namngivningen! Det sades fina ord av Hennings faddrar, en tecknad film som Frida hade gjort om Hennings födelse spelades upp och Fridas pappa spelade trumpet. Mycket mysigt och fint!
 
Jag, Alice och Carl var glada.
 
När klockan blev fem var det dags för oss att bege oss hem till lägenheten igen och göra oss kvällsredo. Sedan traskade vi över gatan till Elins lägenhet för lite förfest!
 
Alltså dör. Vill ha den här lägenheten bums. Ja tack.
 
Kolla fina personer! Alice, Carl och Dan.
 
Oh, så mysigt. Blir avundsjuk på mig själv såhär i efterhand <3
 
När klockan började närma sig 19 traskade vi ner till Fridhemsplan för att äta.
 
Vi hamnade på samma italienska restaurang vi hade råkat äta på dagen innan, haha. Himla god mat var det i alla fall!
 
Kusin Elin, Faster Eva och min pappa!
 
Jag beställde pasta med räkor, lax och grädde. Lägg ägg så gott.
 
Vi åt mycket och länge och beställde sedan in kaffe och efterrätter.
 
Lördagskvällen avslutades med att jag, Dan, Carl, Alice och Christoffer tog tunnelbanan till Söder och hängde på bar. Dagen efter åkte vi hem igen och det var slutet på vår Stockholmshelg. Tack alla inblandade för en så fin äventyrshelg och tack Stockholm för härligt vårväder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0