En dag i Köpenhamn

Förra fredagen tog Dan, Niclas, Sarah och jag tåget över till Köpenhamn för en heldag. Vi var såklart mycket taggade!
 
Vi anlände runt 11-tiden och traskade ner till Botaniska trädgården, eller "Botanisk Have" som det så fint heter på danska.
 
Det var cirka 30 grader varmt. Vi försökte hålla oss i skuggan så mycket som möjligt.
 
Sarah, jag och mitt knäskydd. Jag har ju haft lite problem med knät och har därför fått smörja in det med Voltaren. När man gör det (och 14 dagar efter behandling) får det inte vistas i solen. Störigt när det är en sommar med konstant sol och 30 grader.
 
Men jag var glad ändå.
 
Köpenhamn alltså, en fantastisk stad! Så fina hus vart man än går.
 
När klockan började närma sig 13 satte vi oss på en uteservering, beställde öl och mat. Fina Sarah!
 
Dan <3
 
Jag och Niclas.
 
Killarna åt hamburgare, Sarah beställde en nachostallrik och jag en baguette med mozzarella och kronärtskockor. Mums!
 
När vi ätit upp traskade vi ner till kanalen. Dags för en båttur!
 
Beställde små gulliga vinbehållare.
 
<3
 
Det var tredje gången jag och Dan åkte den här kanalturen. Alltid lika mysigt!
 
Hej från mig och Dan!
 
Vi såg den lille havfrue.
 
Och en och annan fin byggnad.
 
Christianshavn.
 
När vi hoppat av båten gick vi till den väldigt mysiga baren Rubys.
 
Beställde lite drinkar och pratade bröllopsplaner.
 
När klockan var cirka 18 gick vi till TGI Fridays.
 
Beställde in vin och middag. Jag åt kyckling med smashed potatoes och de andra hamburgare.
 
Efter middagen var det dags för vårt sista turistbesök, nämligen Nyhavn! Man kan inte åka till Köpenhamn utan att besöka Nyhavn.
 
Sedan kände vi oss ganska klara med vår lilla Köpenhamnstripp och traskade till tågstationen i kvällssolen. Tack Köpenhamn för att du finns så nära till hands och för att du alltid är lika fin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älska København och älska er!❤️
Puss H

Svar: <3
Sofie Strandberg

2018-08-03 @ 15:37:45

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0