Jennys möhippa!

I lördags klockan 09.15 mötte jag upp detta gäng! Efter ett par månaders planering var det äntligen dags att kidnappa vår kompis Jenny för möhippa!
 
När alla hade samlats gick vi mot Jennys lägenhet.
 
Och knackade på hennes fönster. Jenny och Jakob som åt frukost trodde det var några kids som busade, men icke! Haha
 
SURPRISE! Haha oh Jenny <3
 
Vi klädde henne i midsommarkrans och ett Bride to be-band.
 
Och korkade upp skumpan!
 
Jenny fick en lapp med saker hon skulle packa med sig.
 
Och så skålade vi för Jenny, kärleken och början på en fantastisk dag!
 
Sedan började vår utflykt mot Sövde och ett äventyrskamp!
 
Gulliga Jenny <3
 
Jenny skulle dela upp oss i två lag genom att gissa vilken sak som tillhörde vem. Vi alla hade fått ta med oss ett objekt som hade med vår relation till Jenny att göra. Till exempel hade jag tagit med mig en utskrift av boken Grafisk Kokbok eftersom det var vår "bibel" på högskolan (jag och Jenny läste samma program på högskolan).
 
Det var klurigt! Men hon lyckades till slut.
 
Sedan begav vi oss mot femkampen.
 
Tävling nr 1: Sätta ihop ett stort pussel samtidigt som man står på bitarna.
 
Klurigt med roligt, vårt lag vann!
 
Tävling nr 2: Simma runt i ett bollhav och leta efter gosedjur.
 
SÅ roligt och ganska svårt. Vårt lag hittade 34 djur av 100.. haha.
 
Tävling nr 3: Slå ner varandra från en stock.
 
Stocken var sjukt hal! Jag trillade ner 3/3 gånger.
 
Tävling nr 4: Ett gigantiskt labyrintspel. Vi skulle leda kulan i mål så snabbt som möjligt utan att den trillade ner i något hål.
 
Tävling nr 5: Hinderbana! Denna resulterade i sjuk träningsvärk i rygg och armar, samt ett stort blåmärke på höger triceps.
 
Sedan kände vi oss nöjda och var taggade på lite mer avslappning.
 
På Sövdes Äventyrskamp kunde man även hyra en bubbelpool att ha helt för sig själv. Så där åt vi lunch, drack vin och hade det mycket mysigt!
 
När vi kände oss klara gjorde vi oss i ordning och körde till vår destination i Staffanstorp, där vi skulle hänga resterande tiden av kvällen.
 
Vi pratade och lekte lekar.
 
Gjorde drinkar.
 
Jag tog en klassisk badrumsbild, hej hej. 
 
Vi dukade och lagade mat.
 
Och så var det dags att äta.
 
Till förrätt serverades det avokadogazpacho!
 
Och till varmrätt krossad potatis med västerbottenost, stekt halloumi, sallad, ugnsstekta grönsaker och sås. MUMS, så gott!
 
Vi åt mycket och länge.
 
Till efterrätt åt vi gino och sedan dansade vi, blandade drinkar och pratade om allt möjligt.
 
Vit 01-tiden tog vi bussen in till Malmö igen för att gå och dansa på Hipp. Här ser vi Jenny och Mathilda.
 
Fina Cilla! Klockan 03 var jag hemma och redo att sova. Vilken dag och vilken kväll! Jenny är en av de finaste personer jag känner. Så genuin och snäll, vill alltid alla människor väl. Så glad över att ha så genombra människor i mitt liv. Nu längtar vi till bröllopet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0