Onsdagslista om lite allt möjligt

 
Förnamn och mellannamn?
Sofie Mathina! Mathina hette min farfars mamma, så jag fick det från henne.
 
Stjärntecken?
Fisk! Identifierar mig verkligen som fisk, så känslig och försiktig. Känns som jag.
 
Vad är din favoritbok?
Oh, jag kommer ihåg när jag läste Sandor/Ida för första gången. Den grep verkligen tag i mig. Idag finns det SÅ många böcker som jag tycker om. Man behöver inte läsa alla gamla klassiker och älska dem, man ska fokusera på det som berör en. En jag gillar mycket är Det bästa av allt av Ronna Jaffe.
 
 
Vad är din favoritsmak av de fem grundsmakerna?
Okej, så de fem grundsmakerna är sött, salt, surt, beskt och umami. Hmmm. Tror jag gillar sött eller salt bäst? Umami är ju rätt nice det med. Jag är inte så kräsen, haha.
 
Vad använder du för adjektiv för att beskriva något som är bra?
Oftast "fint". Och oftast "så himla fint", haha.
 
Vad är din största rädsla?
Stor existentiella frågor och bristen på svar.
 
Vad är du peppad för just nu?
Min bästa kompis bröllop!!! Snart, snart äre.
 
 
Föredrar du att vara bakom eller framför kameran?
Bakom, men har inga problem med att vara framför.
 
Senaste filmen du såg?
Mamma Mia 2 på bio i fredags. Jättemysig!
 
Skolkade du någon gång i skolan?
Ja, ibland. Både på högstadiet och gymnasiet.
 
Morgonpigg eller nattuggla?
Någonstans där emellan. Min prime time är mellan 9 och 00. Före och efter fungerar jag ej.
 
Kan du jonglera?
Nej.
 
Har du lätt för att gråta?
Ja, gråter till IKEA-reklamen och alla möjliga TV-serier. Till tal på middagar eller när jag är arg. Ja, med andra ord.
 

Kommentarer
Postat av: Ingegerd >Andersson

Fint foto..................

Svar: Visst är den! I närheten av er mysiga stuga :)
Sofie Strandberg

2018-08-30 @ 20:05:24

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0