22 och 23 december: Julfirande

22 december
Dags att kika på två av mina julfiranden! Den 22 december samlades alla mina syskon med respektive hemma hos mamma och pappa. Vi anlände runt 15-tiden, drack förbubbel och klädde granen.
 
Pappa visade årets julsnaps.
 
Och så var det dags för julmat, nam nam nam!
 
Och julgodis till kaffet såklart.
 
Sen öppnade vi paket och hade en jättemysig lille-lillejulafton tills klockan blev ett på natten.
 
23 december
Dagen efter hade jag och Dan ett annat julfirande inplanerat. Den 23 december varje år firar vi jul tillsammans med Dans syskon. Först hälsade vi på Dans föräldrar och åkte sedan ut till Ola och Angelica för kalkonmiddag.
 
Vi blev bjudna på glögg, ost och kex och julgodis.
 
Angelica hade gjort chokladbollar som var formade som små julgranar. Så söta!!
 
Dags för kalkonmiddag!
 
Det är så gott att vi äter kalkon på lillejulafton istället för vanlig julmat och Dans bror Ola är så duktig på att laga mat.
 
Kolla, tre styck bröder! Klart slut från två av våra julfiranden. På självaste julafton var jag så trött på att fira jul? Inte alls konstigt egentligen. Men man vill ju hinna träffa och umgås med alla. Jag tror att man måste ta bort alla krav kring julfiranden och skala ner det en aning. Tänk att till och med jag som är en riktig julälskare kan tycka att det blir för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0