God jul!

GOD JUL! Så blev det julafton till slut. Klockan 13 börjar vårt julfirande hos mamma och pappa. Det är vårt tredje julfirande den här julhelgen och det ska bli väldigt mysigt. Jag gillar julen och att få umgås i olika konstellationer med nära och kära. Men vi börjar med att kika på vår julgran som jag lovade er!
 
Vi köpte en kungsgran i år. De luktar inte så starkt och gott som andra granar gör, men de är mycket mjukare och sticks inte när man klär dem.
 
Vi kör ganska klassiskt julpynt med röda kulor och vita pappersdekorationer.
 
Men vi är inte heller kräsna utan tycker om att blanda hej vilt. I vår gran kan man hitta både silvriga och guldiga kulor.
 
En snögubbe och ett par änglar.
 
Och polkagriskäppar i glas.
 
I år köpte vi en ny julgransbelysning eftersom den vi har haft de senaste 9 åren gick sönder. Dan ville testa en sladdfri variant från Clas Ohlson och den var helt okej. Den lyser inte jättestarkt, men det är så skönt att slippa sladdarna.
 
Har också i vanlig ordning dokumenterat mina juloutfits som jag kommer att visa i ett separat inlägg.
 
Ha nu en riktigt mysig julafton, oavsett var ni är eller vem ni är med. Jul är en tradition som betyder olika saker och olika mycket för alla. Det behöver inte vara något speciellt och det behöver inte firas stort, glöm inte det. Så från mig till er, en riktigt god jul <3

Kommentarer
Postat av: Allan

God jul!

2018-12-24 @ 08:20:58
Postat av: my

God jul. Kan du visa mer bilder på eran katt. Tack.

2018-12-26 @ 03:27:29
Postat av: Anonym

God jul. Kan du visa mer bilder på eran katt. Tack.

2018-12-26 @ 03:29:52

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0