Lista: Vad jag söker i

Kläder
När jag fastnar för olika klädesplagg så känner jag oftast att de ska framhäva mig, min personlighet och min stil. Det kan vara allt från skjortor och jeans till klänningar. Det viktigaste för mig är att jag känner mig bekväm. Att klänningarna inte är för korta eller blusarna för tajta. Jag tror egentligen att jag har samma stil hela tiden bara det att den kan vara lite mer ledig eller spexig på helgerna och mer strikt på jobbet. Nu försöker jag också köpa få plagg med bra kvalitet än flera 99 kronorsplagg. Tänk på hållbarheten!
 
En partner
När jag var yngre föll jag för killar som var väldigt framåt och tog mig med storm. Oftast slutade detta pladask och jag behövde mer än vad de kunde ge. Jag och Dan träffades när jag var ganska ung och vägen till en stabil relation har inte varit rak. Det har nog mest handlat om att vi själva inte vetat vilka vi är och vad vi behövt. För mig är det viktigt att få bekräftelse och känna att man har en stabil grund. Män som är smarta och lite egna faller jag pladask för, och det är ju Dan. Dan ger mig en så enorm trygghet och får mig att känna att jag duger som jag är. Han är envis och självsäker, vilket behövs i vår relation annars skulle jag nog totalt köra över honom. Han har världens lugn vilket drar ner mig på jorden när jag annars hade sprungit i 190. Vi kompletterar varandra väldigt bra helt enkelt. För mig är det också viktigt att jag och min partner har samma grundläggande värderingar.
 
En vän
Vänner alltså, finns det något bättre? Ni vet redan att jag har en stor kärlek till mina vänner. Vi behöver egentligen inte vara lika eller ha samma intressen, men vi ska vara intresserade av varandra. För mig är en äkta vänskap när man ger lika mycket som man tar, när man finns där för varandra genom det roliga och det svåra och att man uppskattar varandra för den man är. Man behöver inte ses varje vecka eller höras varje dag, men man ska ett gemensamt intresse i vänskapen. Till egenskaper och personligheter är mina vänner väldigt olika men lika på samma gång. De är genuina, smarta och ärliga. De är tuffa och tar inte skit. Vi kan göra allt från att ta en kaffe på stan och äta en lång lördagsmiddag till att åka utomlands och dansa hela natten. De ger mig så mycket energi!
 
På Google
Haha, på Google söker jag på det mesta. Ibland är det något som jag tycker är pinsamt att jag inte kan, som konstiga svåra ord min pappa använder eller historiafakta det pratas om på jobbet. Men allra oftast är det ett ord som jag inte riktigt kan stava till, som accessoar (yes, stavade rätt på första försöket!) och sistone som i "på sistone" (tror alltid det stavas med två N).
 
I en TV-serie
I en TV-serie söker jag olika saker beroende på vad jag är ute efter. Ibland vill jag ha en kriminalserier som är riktigt spännande och man kan liksom inte sluta titta för man måste ta reda på vem som är mördaren. Ibland vill jag ha ett kärleksdrama som tar mig med storm, får det att kännas i bröstet och gör mig lite ledsen nästan. Och ibland vill jag bara ha en TV-serie som får mig att skratta och känna mig glad. Men sammanfattningsvis skulle jag säga att jag behöver kvalitet, bra huvudkaraktärer, en gripande story och ett bra jäkla manus. Jag vill fastna direkt och vill inte att mitt intresse ska växa med tiden (obs Game of Thrones är ju ett sjukt undantag här, så tråkig i början egentligen).
 
I livet
Tja, jag vill att livet ska vara kittlande. Det ska vara spännande och roligt. Jag behöver en stabil och trygg grund så att jag också vågar kasta mig ut och testa på nya saker. Men i huvudsak vill jag alltid utvecklas, både som person och arbetsmässigt. Vardagen får gärna vara ombytlig, men ha en trygg kärna. Det får inte stå stilla, men inte heller snurra för mycket. Kan man få det tro? Tror också att det är viktigt att våga känna sorg, man lär sig otroligt mycket om sig själv då.
 
En del av listan är lånad av Elsa Billgren


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0