Lördagskalas i Sölvesborg och adventsmys i Kirsebergs kyrka

I helgen gjorde jag en del roliga och mysiga saker som jag lyckades fånga med kameran. Jag älskar när jag har en riktigt bra helg som ger mycket energi, så när måndagen väl kommer är man bara pepp. En sån helg hade jag nu i alla fall, vi kikar!
 
Lördag
På fredagskvällen var jag och Dan hemma och tittade på Idolfinalen som var mycket bra. Kul att Sebastian vann (även om jag hejade på Kadiatou, båda var grymma)! På lördagen åkte jag, Dan, mamma och pappa till min morbror i Sölvesborg. Min kusin Hampus fyllde 20 år och det skulle såklart firas med kalas.
 
Vi åt middag länge och precis innan kaffet hurrade vi och sjöng för Hampus.
 
Tårta och bullar till efterrätt, mums!
 
Liten kusin blir stor!
 
Vi pratade och gosade med katten tills klockan blev strax efter 22 och det var dags att köra den långa vägen hem igen. Snart åker min morbror och hans familj till Sydafrika, så härligt för dem!
 
Söndag
På söndagen mötte jag först upp Sarah H på stan en vända för att köpa julklappar och sedan åkte vi hem till Lina i Kirseberg för adventsmys.
 
Vi hade knytkalas och dukade fram diverse gottigheter. Firade att det var 2:a advent och söndag med bubbel, som sig bör.
 
När klockan blev 17 anlände också Carro och sedan promenerade vi ner till Kirsebergs kyrka där vi skulle gå på gospelkonsert. Kön in till kyrkan var lång!
 
Vår vän Johanna sjunger i gospelkören Glow och wow vilken konsert det var! Fint, upplyftande och rörande på samma gång. Äntligen fick jag lite julkänsla! Efter konserten kramade jag alla hej då, tog bussen hem och höll söndag.
 
Och det var lite från min lördag och söndag. Vad har ni gjort i helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0