Fredag i Prag: Dag 1

Så har jag äntligen gått igenom och redigerat lite bilder från vår Pragresa! Vi anlände i fredags runt 10-tiden, åkte till lägenheten och lämnade vårt bagage. Sedan tog vi tunnelbanan ner till stan för att reka lite. Här har vi mitt härliga gäng! Niclas, Sarah och Dan.
 
Prag är fint och mysigt. Vissa delar påminner om Paris. Men de är också generellt dåliga på engelska, vilket gjorde att det var ganska svårt för oss att kommunicera. 
 
Efter att ha traskat runt i centrum lite bestämde vi oss för att ta en guidad tur med buss.
 
Vi åkte upp till Prags slott och tittade på den fantastiska utsikten över staden. Det var så himla, himla kallt bara så när den guidade turen var slut bestämde vi oss för att åka hem till lägenheten igen.
 
Där gjorde vi oss i ordning och letade upp en restaurang att gå på.
 
Vi tog två spårvagnslinjer och hamnade på ett litet ställe utanför centrum som jag inte kommer ihåg namnet på. Men det var fint och mysigt!
 
Jag och Sarah beställde in vars en halv kyckling fylld med rostad kastanj. Alltså SÅ gott med rostad kastanj!
 
Killarna beställde tjeckisk gulaschsoppa som de fick i ett urgröpt bröd. 
 
Glad semester-Sofie!
 
Till efterrätt åt vi äppelknyten med vaniljglass. Mums! Sedan var det slut på dag 1 i Prag och vi åkte hem igen för att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0