Lördag med vårsol, en sväng på stan och kompishäng

Det finns inget som gör mig så rastlös som när jag är sjuk. Det här pendlandet mellan att man ändå mår helt okej efter att precis ha tagit en värktablett och sedan ett par timmar senare ligger helt utslagen på soffan. Jag har inte tid att vara sjuk! Jag vill inte vara sjuk!
 
Jaja, nu tittar vi på ett par bilder från i lördags – när jag var frisk, det var sol och jag hängde med fina personer.
 
Jag och Sarah gick upp tidigt i lördags och möttes redan klockan 11 på stan. Det var PERFEKT väder för en shoppingtur. Men först en smoothiefrukost.
 
Fina, fina Malmö. Det kändes som vår och inte tråkiga, långa, grå januari.
 
Efter lite springande på stan sa jag hej då till Sarah, åkte hem och gjorde mig lördagsfin. Sedan tog jag och Dan, Carro och Johan bussen hem till Sarah och Niclas i Bunkeflostrand. Det bjöds på bubbel och försnacks såsom manchego, nötter och vindruvor.
 
Det var findukat.
 
Detta fina gäng, så glad över att få hänga med dem.
 
Det bjöds på förrätt! Västerbottenpaj med räkröra, MMMM så gott.
 
Fina Sarah.
 
Carro och jag.
 
Vi pratade resor, bröllop och sommar bland annat.
 
Sedan serverades varmrätt. Baconlindad kycklingfilé, rotfrukter i ugn, bearnaisesås och fetaoströra. Så gott!
 
Och till efterrätt en chokladmousse som Niclas hade gjort. Så bortskämd med kompisar som kan laga så god mat. Så umgicks vi tills jag blev så trött redan halv tolv och ville åka hem. Borde förstått redan då att jag var på väg att bli sjuk. Men en fin lördag var det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0