Söndag i Prag: Nyårsafton

Så blev det söndag och självaste nyårsafton i Prag! På dagen gjorde vi inte många knop. Vi åkte ner till stan och gick till restaurangen vi hade bokat för att förbetala. Sedan köpte vi kaffe, gottade oss i solen lite och åkte hem för att förbereda oss för kvällen.
 
Jag och Sarah hade köpt massvis med nyårspynt på Lagerhaus som vi tog med oss till Prag och pyntade hela lägenheten. Måste ju vara festligt och fint när det är nyårsafton!
 
Sedan gjorde vi oss snygga.
 
När klockan blev sex korkade vi upp bubblet!
 
Mitt nyårsgäng!
 
Vi dukade fram lite plockmat och snacks. Vi hade köpt ost på stan dagen innan, så himla gott.
 
Niclas och Sarah! Så nyårsfina.
 
Jag och Dan. Ber om ursäkt för den ohärliga bakgrunden (med handduk på dörr och allt).
 
Sedan hade jag såklart förberett ett litet nyårsquiz. Gänget var mycket duktiga och hade rätt på nästan alla frågor.
 
Sedan hade vi förfestat klart och åkte ner mot centrum.
 
Klockan 21 hade vi nämligen bokat bord här! På restaurang Como.
 
Vi fick vars en fördrink och ett mycket nyårspyntat bord.
 
Det var trerätters buffé och man fick plocka lite själv vad man var sugen på. Maten var helt okej, men vi kände generellt att det kunde varit lite festligare.
 
Efterrättsbuffén var i alla fall jättegod och där gick jag all in! Och så pratade vi om året som gått och året som kommer. Tror 2018 kommer bli ett himla bra år.
 
När klockan var ett par minuter i tolv började alla gå ut.
 
Där tittade vi på fyrverkerier innan det blev lite för mycket. Tycker att fyrverkerier är så fint, men så obehagligt när onyktra personer hanterar det.
 
Lyckades få en bild på oss alla fyra tack vare en snäll tjej som ställde upp. Resten av kvällen satt vi och pratade medan restaurangen förvandlades till ett dansgolv. Så fin nyårsafton med så fina personer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0