Årets sommarlista!

Juni är ju årets absolut bästa månad! Känns som jag säger det om många månader? Men juni ligger definitivt i topp tre. Nu är det ju i alla fall sommar på riktigt och det firar vi in med årets stora sommarlista!
 
Vad gjorde du förra sommaren?
Alltså typ ingenting? Förra sommaren var så dålig och tråkig. Det var dåligt väder och jag och Dan lyckades inte spara ihop till vår New York-resa som jag hade sett fram emot så länge. Det enda roliga var att vi åkte till Köpenhamn och hängde där en hel dag, vi var i Sölvesborg, Bromölla och Åhus och hälsade på min släkt. Den här sommaren blir bättre!
 
Hur mådde du?
Jag mådde bra! Jag hade jobbat 6 månader på ID och var pepp, men under sommaren var jag rätt rastlös pga det dåliga vädret.
 
Reste du någonstans?
Men neeeej, haha. Jo jag var i Köpenhamn, Bromölla, Sölvesborg och Åhus! Så inga långresor, men fortfarande mysiga.
 
Planer för denna sommaren?
Den här sommaren blir det revansch! Eller det känns redan som revansch i och med att vi haft den varmasta maj-månad sedan 1800-talet. I juli åker jag och Dan först till Sölvesborg och min morbrors familj för att fira in semestern och umgås. Vi börjar semestern så varje år, älskar det. Ett par dagar senare åker jag och Dan till Rom! Det ska bli så kul. Strosa i stan, titta på vackra byggnader, gå i kyrkor, äta pasta och glass, dricka cava med mera med mera. Längtaaaar! Annars ska vi gå på 30-års fester, hälsa på min mormor i Åhus, umgås med vänner, sola, bada och sådär.
 
Bästa sommarstället?
Hos min morbrors familj i Sölvesborg och hos min mormor i Åhus <3
 
Här badar du helst?
Alltid, alltid, alltid pool före havet. Men visst, kan la bada i havet också om det så ska va.
 
Bästa sommarmaten?
Vill säga grillat, men vill också säga alla goda råvaror man kan köpa närodlat nu i sommar! Nypotatis, jordgubbar, rädisor och sparris bland annat. Så gott!
 
Hur länge ska du vara ledig?
4 himla veckor! Det ska bli gött.
 
Vad ser du mest fram emot?
Att få andas in den stekheta "utomlandsluften". Ni vet den som luktar som en blandning mellan varm asfalt och kaffe. Att få säga hej till mitt kusinbarn som anländer snart, snart. Att vara ledig och umgås med kompisar varje dag och egentligen inte göra något särskilt, men vi har all tid i världen för det är sommar och livet är underbart.
 
Vad kommer du att köpa inför sommaren?
Alltså fick fullständig panik när denna värmen kom och köpte på mig en miljon sommarplagg. Men just nu känner jag att jag behöver sandaler och en bikini. Eller, behöver och behöver men vill ha.
 
Favorit i sommargarderoben?
En av mina miljoner klänningar. Gärna en som är luftig och skön!
 
Vad längtar du efter just nu?
Midsommarfest med världens bästa personer!
 
Hur kommer du att minnas sommaren 2018?
Förhoppningsvis som den varmaste och finaste sommaren någonsin. Den när vi alltid var på språng och aldrig gick hem för livet var för fint.
 
 
Förra årets sommarlista:
Sommarlistan 2016

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0