En onsdagslista

 
Vad är ditt stjärntecken?
Fisk! Tycker stjärntecken är ganska intressant faktiskt och fiskens egenskaper stämmer ganska bra in på mig: Medkänsla, lättpåverkad, vänlig, kreativ, men också naiv och konflikträdd. Snäll men feg med andra ord? Haha, låter som jag.
 
Något som är vardagslyx för dig?
Köpekaffe i take away-mugg från Espresso House eller när vi beställer sushi till middag.
 
Tre saker du tycker är läskigt?
- Att sova själv hemma. Är så glad över att vi har katt så att man kan skylla alla konstiga ljud på att Nima springer runt eller något. Brukar alltid ha ett par lampor tända i lägenheten när jag sover själv hemma.
 
- Att tänka på hur stort Universum är, att det är oändligt. Tycker det är väldigt läskigt, får existentiell ångest av det.
 
- Döden, såklart.
 
 
Om du bara fick äta en maträtt resten av livet, vad hade du valt?
Fy vad tråkigt! Men tänker ändå tacos? Det kan man ju variera så mycket dessutom.
 
Ser du fram emot något idag?
Jag såg väldigt mycket fram emot fotbollsmatchen mellan Sverige och Mexiko tidigare idag. Gud så bra det gick! Heja Sverige!! Just nu ser jag mer fram emot att sova, haha.
 
Din favoritparfym?
Jag prenumererar ju på Sniph och just nu använder jag Miller Harris parfym Coeur de Jardin. Se länk här! Den luktar väldigt gott. Älskar att prenumerera på Sniph. Känns som man får en liten present varje månad.
 
 
Den godaste smaken på glass?
Antingen choklad eller pistage! Helst en kula av varje.
 
Senaste köpta klädesplagget?
Den här klänningen från Zara! Finns så mycket fina sommarkläder nu, vill ha allt.
 
 
Vilken bok läser du just nu?
Ensam i Paris och andra historier av Jojo Moyes. Den är så mysig!
 
Veckans mest tittade TV-serie?
Den här veckan har jag mest tittat på The Arrangement på HBO. Den är rätt spännande, men också lite hjärndöd. Har inte bestämt mig riktigt för vad jag tycker än. Imorgon kommer ett nytt avsnitt av Handmaid's tale!
 
En del av listan är stulen från Regina!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0